El Consell de Mallorca reforça la promoció de Mallorca en el mercat nacional
(03/08/2020)
- Departament de Turisme i Esports / Comunicació i Premsa
La presidenta Cladera presenta una acció de comarqueting amb Ávoris
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera i el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, han visitat les instal·lacions d’una de les agències B the Travel Brand (la divisió de viatges del Grup Barceló): Ávoris. Cladera s’ha reunit també amb els seu equip, encapçalat pel CEO, Vicente Fenollar.
A continuació s’ha presentat als mitjans de comunicació una campanya de promoció turística dirigida al mercat nacional que durà a terme Ávoris amb la col·laboració econòmica de la Fundació Mallorca Turisme, fruit de la convocatòria de subvencions per comarqueting del Consell.
Cladera ha destacat que l’acció d’Ávoris «és la primera campanya de comarqueting del Consell Insular de Mallorca. Es tracta d’un eix important de la nostra estratègia de promoció turística que se basa en la col·laboració publicoprivada». La presidenta ha destacat també que «aquesta línia està pensada més que mai per mostrar una Mallorca segura, sostenible i de qualitat».
Espot de la campanya: https://we.tl/t-fuK8XrPDlT
La campanya
La campanya de B the travel Brand que compta amb subvenció de comarketing consisteix en diferents insercions publicitàries a distintes plataformes online, a televisió i també a mitjans escrits. Es durà a terme al llarg dels mesos d’agost i setembre.
El valor total de la inversió per aquesta acció és de 284.156 €. La FMT n’aporta 103.045,52, el 36,26 % del total. El Consell de Mallorca, conjuntament amb set empreses del sector turístic, impulsarà accions promocionals per valor d'1.230.000 euros, dels quals el Consell el 38% del total a través de la Fundació Mallorca Turisme. A banda del mercat emissor espanyol, aquestes accions tindran per destí els mercats britànic, l'alemany, el rus i el francès.
Segons el pla de mitjans presentat per optar a la subvenció, la campanya es difondrà a Movistar TV, els canals de Publiespaña, Atresmedia, mitjans online de Prisa i Condé Nast, Hola.com, Teads, així com publireportatges i/o anuncis a El País Semanal, El País, Mujer Hoy, El Mundo, Magazine, XL Semanal, CN Traveller, ICON i Vanity Fair. També hi ha insercions a la part online de bthetravelbrand.com, a les xarxes socials de l’empresa i a diferents suports exteriors.
Com que la fórmula de comarketing és de subvenció, l’empresa haurà de justificar tant les insercions com un retorn publicitari igual o superior a la inversió realitzada.
La presidenta ha destacat la importància de que empreses, com ara és el cas d’Àvoris, continuïn invertint esforços per a la promoció de Mallorca, i en aquest sentit ha volgut «agrair l’esforç de redefinició d’estratègies i adaptació a la nova situació que està fent B the Travel Brand per impulsar la destinació Mallorca, especialment en un mercat prioritari per a noltros com és el nacional», especialment enguany, degut a que les restriccions de moviments en els altres països emissors. De fet, aquesta acció se suma al vídeo promocional que va llançar la Fundació Mallorca Turisme en el qual el protagonista és Rafa Nadal.
Línia de comarketing de la FMT
La convocatòria de subvencions per compartir despeses de campanyes de promoció turística de Mallorca s’emmarca dintre del Pla d’actuació 2020 de la Fundació Mallorca Turisme.
La finalitat ha estat donar suport als canals de venda dels nostres principals mercats emissors (Regne Unit, Alemanya, Espanya, Rússia i França) a través de campanyes de publicitat impulsades per agències de viatges, touroperadors, agrupacions d’agències de viatge i consorcis d’agències de viatges, plataformes en línia turístiques, agències de viatges en línia-OTA, metacercadors, bancs de llits, plataformes de continguts de viatges...
La gran majoria d’accions es desenvolupen en entorns tecnològics, fonamentalment:
- Webs
- Xarxes socials
- Campanyes a Google display
- Campanyes de branded content
- newsletters
- Televisió (Ávoris té previstes insercions al setembre a Movistar i Atresmedia)
Tot i que s’han prioritzat els canals tecnològics, també s’han inclòs altres canals de publicitat i promoció per a sectors de la societat que utilitzen vies o camins d’informació més tradicionals.
Així mateix, s’han prioritzat els segments de producte que concentren l’estratègia de promoció de Mallorca: esports, MICE, natura, luxe, turisme actiu, cultura/patrimoni i gastronomia. Cal destacar que els productes més presents en les campanyes aprovades són el turisme actiu, la cultura, el patrimoni i la natura, tot i que també n’hi ha que han inclòs luxe i gastronomia.
En total han estat 7 empreses que participen en aquesta primera convocatòria de comarketing de la FMT: Ávoris Retail Divison SL, JET2.COM LTD, Logitravel (TRAVELCONCEPT SL), Arrivo Cycling (Arrière du Peloton SL), Ciclismo en Mallorca, Travelsens S.L. i Viajes Libratur SL. Les diferents accions publicitàries es duen a terme des del mes de juliol fins a l’octubre.