El Consell de Mallorca gestionarà els processos d'estabilització d'interins de prop de 30 ajuntaments i mancomunitats
El Consell de Mallorca gestionarà els processos d'estabilització d'interins de prop de 30 ajuntaments i mancomunitats
(14/07/2022)
- Departament d'Hisenda i Funció Pública / Comunicació i premsa
El ple accepta l’encomana de gestió en favor del Consell de Mallorca que han tramitat els ajuntaments de Manacor, Lloret, Lloseta, Artà, Sencelles, Porreres, Consell, Estellencs, Búger i la Mancomunitat del Raiguer. A final de mes s’incorporaran les encomanes de gestió a la resta d’entitats locals, amb un global de places aportades de 540 entre funcionaris i personal laboral.
El Consell de Mallorca assumirà la gestió dels processos d’estabilització de feina temporal a 29 entitats locals de l’illa. Les 10 primeres ja tenen les seves encomanes de gestió aprovades, mentre que la resta seran tramitades en el ple del Consell que es farà a final de mes. Amb aquest acord, l’EMAP, ens dependent de l departament d’Hisenda i Funció Pública del Consell, tutelarà tots els processos necessaris per a la preparació i realització dels procediments de concurs oposició a cada ajuntament, per a totes les places que hagin quedat incloses dins del procés extraordinari obert per acabar amb l’excés de temporalitat a la funció pública de les diferents administracions.
L’acord aprovat avui inclou un conveni entre la institució insular cada ajuntament o mancomunitat que hagin cedit les seves atribucions per a la realització dels procediments, de manera que les tasques d'aprovació de les bases, de convocatòria i de gestió dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal de places estructurals als ajuntaments quedaran en mans del Consell de Mallorca.
Els ajuntaments que han vist aprovades les seves encomanes de gestió en el ple d’avui han estat els de Manacor, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Artà, Sencelles, Porreres, Consell, Estellencs, Búger, i la Mancomunitat del Raiguer. Altres municipis i entitats locals s’uniran a l’acord en el pròxim ple de la institució previst per a finals d’aquest mateix mes de juliol: Alcúdia, Algaida, Andratx, Campanet, Capdepera, Felanitx, Maria de la Salut, Puigpunyent, Ses Salines, Son Servera, Inca, Pollença, Sa Pobla, Santa Maria, Esporles, Binissalem, Valldemossa, la Mancomunitat del Pla i l’entitat local menor de Palmanyola. En global totes aquestes entitats locals trauran 540 places entre funcionarials i laborals.
El conseller d'Hisenda i Funció Pública, Josep Lluís Colom, ha destacat al ple que "l'objectiu d'aquesta proposta és oferir recursos humans i materials als ajuntaments per tal de poder dur a terme un procés d’estabilització de l'ocupació temporal satisfactori i amb garanties, evitant als ajuntaments que hagin de destinar-hi recursos individualment, i per tant aconseguir optimitzar els esforços per unificar algunes de les tasques que seran comunes a tots els procediments".
Colom ha destacat un cop més que “és la nostra obligació com a Consell posar-nos a disposició dels municipis, i aquest cas torna a ser una evidència d’aquesta premissa”.
Els procediments que es posen en marxa estan emmarcats dins la Llei 20/2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, amb l'objectiu de situar per davall del 8% la taxa de cobertura temporal de places estructurals. Així totes les administracions públiques, i especialment en aquest cas, els ens locals, disposen d’una taxa addicional per a l'estabilització que inclou places de naturalesa estructural, estiguin o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o altra forma d'organització de recursos humans contemplades en les distintes administracions públiques de Mallorca, dotades pressupostàriament i que hagin estat ocupades, de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020.
Els diferents ajuntaments que tenen treballadors en aquestes condicions han elaborat un llistat de places que dotaran les diferents ofertes públiques d’ocupació que s’han de convocar obligatòriament abans de 31 de desembre d’enguany.
El Consell de Mallorca i l’IMAS ja han anunciat que trauran prop de 1.300 places en conjunt, incloses dins d’aquest procés extraordinari de regulació. Es preveu que en el pròxim ple de l’oposició altres ajuntaments i mancomunitats de Mallorca se sumin al 11 ens que han vist com s’aprovaven les respectives encomanes de gestió.
Tots aquests processos, tant els propis del Consell de Mallorca com aquests assumits des dels ajuntaments i les mancomunitats, es gestionaran des de la nova Escola Mallorquina d’Administració Pública, un nou ens creat per tutelar totes les convocatòries, que a més “vocació de permanència” segons ha afirmat el conseller Colom, ja que un cop culminats tots els processos extraordinaris de regularització de temporalitat, l’EMAP haurà de convocar anualment les oposicions i concursos de places de funcionari del Consell que pertoquin, per “normalitzar l’accés a la funció pública del Consell, que porta més de 10 anys aturada”, causa per la qual s’ha incrementat el nombre de personal interí que ha ocupat places estructurals.
L'articulació d'aquests processos selectius ha estat objecte de negociació en el si de la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques de les IIles Balears per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, negociació de la qual n’ha format part el Consell de Mallorca.