Mallorca es presenta com una illa de pel·lícula a la ITB Berlín
(07/03/2023)
- Departament de Transició, Turisme i Esports / Comunicació i Premsa
La presidenta Cladera destaca la importància de la indústria audiovisual per continuar en la transició sostenible
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha explicat alguns dels eixos de l’estratègia de sostenibilitat que es desenvolupen a l’illa i ha destacat que és un projecte «compartit per tots els agents turístics de Mallorca, tant públics com privats. Estam treballant per accelerar la transició cap a un model de més valor i menys volum. Un model d’equilibri entre territori, turisme i societat que satisfaci visitants i residents», ha afegit la presidenta.
Un dels pilars fonamentals d’aquesta estratègia és la diversificació de productes, que genera complementarietat, de manera que «uns i altres impulsen una roda de la sostenibilitat real». En aquest sentit, Cladera ha explicat que a Mallorca «treballam amb productes prioritaris pel pes específic que suposen (esportiu, naturalesa i MICE), juntament amb d’altres, també fonamentals pel seu perfil complementari, com poden ser la cultura o la gastronomia».
En aquest sentit, destaca l’auge de la indústria audiovisual, un sector estratègic que contribueix a modernitzar i diversificar l’economia de l’illa. Les pantalles «s’estan convertint no només en un gran aparador i altaveu per a mostrar Mallorca al món sinó que ajuda a dinamitzar el sector audiovisual local, els creadors, els productors i els artistes».
Per a l’estratègia de consolidació del producte audiovisual, la institució insular compta amb la Mallorca Film Commission. És una àrea de la Fundació Mallorca Turisme creada per optimitzar la promoció a través del sector audiovisual.
Mallorca ofereix una varietat de localitzacions incalculable i compta amb el talent de grans professionals en tota la cadena de valor del sector. «La indústria nacional i internacional ho saben i, per això, grans produccions ja han triat la nostra illa per rodar els seus projectes», ha afegit la presidenta. Produccions com The Crown, The Husle, Me before you o la futura sèrie de Paramount Lioness, són només alguns exemples de produccions que s’han acollit més recentment.
Igual que la resta del teixit econòmic, a Mallorca es treballa perquè el producte audiovisual compti també amb els elements irrenunciables de sostenibilitat. Per a això, s’impulsa el projecte «Mallorca Green Film Shooting», un pla finançat per fons Next Generation que fomenta les pràctiques sostenibles als rodatges a través de la circularitat i el respecte pel medi ambient.
A més, el Consell de Mallorca destina més de 2 milions d’euros a l’any a ajudes per al sector audiovisual, que inclouen subvencions, premis i patrocinis a llargmetratges, sèries i grans esdeveniments audiovisuals; suport a coproduccions minoritàries; l’impuls de projectes en fase de desenvolupament o premis de curtmetratges.
Entre els resultats generats de forma més recent per aquestes iniciatives, destaca Mallorca Soul, que és el fruit d’un projecte iniciat el 2021 amb la convocatòria d’un concurs d’idees per impulsar i coproduir una sèrie de curtmetratges de ficció per promocionar Mallorca com la localització immillorable que és. El resultat és una col·lecció de sis curts amb històries que exploren l’ànima de Mallorca a través de la mirada de diversos cineastes, que permeten visualitzar les múltiples experiències que permet l’illa.
Cimera de sostenibilitat a Mallorca
Entre les accions de sostenibilitat que impulsa Mallorca, Catalina Cladera ha convidat tots els assistents a la presentació de la ITB a participar en la II Cimera de Destinacions Sostenibles, el 30 i 31 de març a Palma. És la segona edició d’una trobada organitzada en col·laboració amb l’Organització Mundial del Turisme que reunirà els principals experts internacionals que treballen en els reptes nous del turisme dels pròxims anys. La participació pot ser tan presencial com en línia. Tota la informació i inscripcions: https://mallorcasustainablesummit.com/.