Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Totes les notícies

Mallorca es presenta en FITUR 2025 com a referent en turisme responsable i accessible

Mallorca es presenta en FITUR 2025 com a referent en turisme responsable i accessible

(18/01/2025)

  • Departament de Turisme

L'illa serà el destí amfitrió de Fitur4All, l'apartat de la fira dedicat a les últimes tendències en accessibilitat i inclusió

Mallorca serà present en la pròxima edició de FITUR amb un enfocament renovat en la protecció i regeneració del territori, eix principal del seu model de gestió turística. 
De cara a la temporada 2025, l'objectiu principal és continuar sensibilitzant i conscienciant als turistes sobre la importància d'un model de turisme responsable. Gràcies al Pledge, el sector ha adquirit una major consciència, aconseguint per primera vegada la col·laboració conjunta entre el sector públic i privat en aquest àmbit.
La delegació de l'illa, estarà representada pel president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat pel conseller de Turisme, Marcial Rodríguez i la directora insular de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Susanna Sciacovelli. L'equip al complet posarà en valor a través de les diferents accions i de l'agenda dissenyada per a FITUR tot el que l'illa està fent per a continuar sent líders en el sector internacional, sota la consigna del respecte i la responsabilitat. Com a elements clau de les accions previstes aquests dies: l'oferta gastronòmica, cultural i audiovisual, que es presentarà a través de diferents esdeveniments de gran impacte.

Iniciatives culturals
El Consell de Mallorca també presentarà la setmana que ve a FITUR algunes de les seves iniciatives culturals més destacades. Concretament, la institució insular i Es Baluard Museu d’Art Contemporani donaran a conèixer un innovador projecte que es posa en marxa enguany: la Biennal B. Es tracta d’una iniciativa que combina art, artesania i disseny com a eines per fomentar la sostenibilitat i promoure el patrimoni de l’illa.
La Biennal B inclou un congrés internacional sobre desenvolupament territorial sostenible, projectes artístics interdisciplinaris, com exposicions, i accions per millorar la connectivitat ecològica a Mallorca. Amb aquesta iniciativa, el Consell de Mallorca i Es Baluard volen posicionar l’illa com a model de turisme cultural sostenible i fomentar un diàleg creatiu sobre els reptes culturals i ambientals actuals.

Turisme esportiu accessible
Paral·lelament, Mallorca promourà dos nous formats turístics de qualitat, que connecten activitat física amb patrimoni i paisatge local. El vicepresident segon del Consell de Mallorca i conseller del Departament de Medi Ambient, Medi rural i Esports, Pedro Bestard, assistirà a la fira per a donar suport a la promoció de la ruta de pedra seca (GR-221), i també un model de turisme esportiu universal i accessible en Fitur for all, amb la finalitat d'impulsar noves propostes especialitzades, relacionades amb la pràctica d'exercici físic i el coneixement del paisatge i patrimoni mallorquí.

Agenda de Mallorca en FITUR 2025
Dimecres 22: L'equip de Turisme de Mallorca presenta l'esdeveniment de networking “Mallorca en Essència, edició FITUR”, a l'està prevista l'assistència de 180 persones. Aquest esdeveniment, dirigit a comercialitzadors i operadors turístics, té com a objectiu mostrar la varietat d'experiències que l'illa ofereix, amb un èmfasi especial en la seva cultura, gastronomia i art.
Dijous 23: Mallorca presentarà les seves accions prioritàries per a 2025, enfocades en la creació de nous productes turístics i a enfortir les connexions amb el trade internacional, com a part de la seva estratègia de diversificació de mercats i desestacionalització, elements clau per a impulsar un desenvolupament sostenible i responsable.
Divendres 24: Mallorca, com a destí patrocinador de FITUR 4All, participarà activament en la inauguració d'aquesta iniciativa, que busca promoure un turisme inclusiu i accessible per a tots els viatgers. L'illa té un ferm compromís amb l'accessibilitat i la inclusió com a part fonamental de la seva estratègia de sostenibilitat.
Totes aquestes accions es complementen amb una exhaustiva agenda dissenyada per a poder tenir contacte directe amb els principals agents del panorama turístic vinculat amb l'illa (empreses, entitats, mitjans de comunicació, etc.), nacional i internacional, tenint en compte l'àmplia presència d'empreses i representants del trade que es concentraran aquests dies a Madrid. Així, Mallorca es reunirà amb companyies nacionals com Ibèria Express, Vueling, Viatges El Corte Inglés, entre altres. D'altra banda, mantindrà tindrà trobades amb empreses internacionals com Etihad, Lastminute, SkyUp Airlines Expedia o Aviareps, a tall d'exemple. A més, mantindrà trobades amb mitjans de comunicació de diferent índole, Euronews i The New York Times, FVW, Touristik Aktuell, entre altres.