Mallorca explica al Regne Unit les passes que està duent a terme per ser una destinació sostenible i de qualitat
Mallorca explica al Regne Unit les passes que està duent a terme per ser una destinació sostenible i de qualitat
(05/11/2019)
El Consell de Mallorca ha participat en la presentació a premsa especialitzada que ha organitzat l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) en el marc de la fira turística de Londres, World Travel Market. Amb el títol “Illes Balears, una destinació de qualitat”, l'acte ha comptat amb la intervenció de la presidenta de Mallorca, Catalina Cladera, i la projecció del vídeo promocional (Mallorca Inspires You).
Per segon any consecutiu, la primera institució de l’illa, el Consell de Mallorca, gestiona directament la promoció turística, a través del Departament de Turisme i Esports i la Fundació Mallorca Turisme (FMT). En aquest sentit, Cladera ha explicat als periodistes britànics presents que Mallorca està treballant en el seu primer pla de promoció turística, que implica el conjunt del sector, tant públic com privat. Per això, el Departament de Turisme i Esports està “totalment immers en el disseny i l'elaboració d’estratègies a mitjà i llarg termini que permetran consolidar la marca Mallorca en el mercat turístic actual”, ha explicat la presidenta.
El Pla està dissenyat per permetre al sector conèixer els reptes que el context internacional actual plantegen al turisme de l'illa, així com les diferents particularitats empresarials, socials i polítiques que es succeeixen. Davant d’aquests reptes, el Consell de Mallorca té un objectiu clar: promocionar un turisme de qualitat i sostenible capaç de reforçar l’economia global de l’illa.
Organització Mundial del Turisme
Així mateix, la presidenta del Consell ha aprofitat per explicar que Mallorca vol formar part de l’Organització Mundial del Turisme. La FMT està fent les passes necessàries per unir-se a aquesta institució, cosa que permetrà a l’illa “poder treballar juntament amb altres destinacions i conèixer de primera mà els canvis relacionats amb les destinacions sostenibles que s’estan produint en el sector turístic”.
A més de la futura participació activa en l’OMT, el Consell també treballa en l’obtenció de la UNTWO.QUEST, una certificació que s’atorga a destinacions que tenen com a objectiu millorar l'eficiència de la governabilitat, optimitzar la gestió dels recursos humans, desenvolupar estratègies per afavorir la col·laboració publicoprivada, i integrar i adoptar eines per a la innovació, la sostenibilitat i la competitivitat.
Juntament amb aquestes accions, el Consell de Mallorca vol convertir el mercat illenc i turístic en un Observatori Mundial del Turisme per donar suport a la millora contínua de la sostenibilitat i la resiliència del sector turístic. "Aquesta iniciativa ajudarà a enfortir la nostra indústria, alhora que ens permet trobar i incorporar sistemes, processos i projectes sostenibles", ha afirmat Cladera.
D'altra banda, la presidenta del Consell també ha mantingut una reunió amb la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto i la presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, entre altres responsables en matèria turística, en la qual s'ha informat de les inversions turístiques previstes a Mallorca mitjançant el conveni autonòmic amb Turespaña. Està previst que Mallorca rebi 5 milions d'euros que el govern central destinarà a les Illes Balears, especialment, a les zones més afectades per la fallida de Thomas Cook. El conveni, han informat, inclourà inversions a la Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera, Manacor, Capdepera, Alcúdia, Santa Margalida, Artà, Palma i Calvià.