Mallorca participa a l'ITB de Berlín amb estand propi
(25/02/2019)
- Direcció Insular de Turisme / Comunicació i Premsa
Mallorca tindrà un estand propi a l'ITB de Berlín per primera vegada i coincidint amb la transferència de les competències de promoció turística l’abril de 2018.
El conseller executiu d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, i la directora insular de Turisme, Paula Ginard, han presentat les accions que Mallorca durà a terme en aquesta fira internacional, així com les característiques principals de l’estand de l’illa.
Estratègia de promoció
El Consell, mitjançant la Fundació Mallorca Turisme, ha dissenyat una estratègia de promoció basada en el reforç de la presència de l’illa als principals mercats emissors (Alemanya i Regne Unit), als emergents (nòrdics i francòfons), així com accions adreçades a mercats nous, com ara els Estats Units o els països asiàtics.
Per al 2019 les accions estratègiques es divideixen en un 50 % en fires (assistència a setze de generals i vint-i-una de producte) i l’altre 50 % en activitats de diferents tipus (viatges de premsa, viatges de familiarització, participació a tallers, accions amb periodistes als països d’origen, suport a iniciatives de mitjans de comunicació que es volen dur a terme a l’illa, entre d’altres).
Així mateix, a través de la Mallorca Film Commission també som presents a dotze festivals internacionals per promocionar la nostra illa com a plató cinematogràfic. Amb aquest objectiu, es participa en un nombre important d’esdeveniments vinculats a la indústria audiovisual, com ara Madrid, Berlín, Màlaga, Canes, Xangai, Venècia o Sant Sebastià, per posar alguns exemples.
Un dels eixos principals en l’estratègia de promoció turística és el turisme cinematogràfic. És una oferta a l'alça, estretament vinculada a un turisme cultural, que atreu un perfil de visitant de qualitat. És, a més, una modalitat sostenible que afavoreix la desestacionalització de la demanda.
L’estand a l'ITB Berlín
Tots els ajuntaments han rebut una invitació per participar a totes les fires a les quals el Consell serà present. En el cas de l'ITB, l’estand de l’illa té set coexpositors: Palma, Llucmajor, Santanyí, Felanitx, Cala Millor, Calvià i el propi de Mallorca.
L’espai, d’uns 200 m2, disposa de dos mòduls diferenciats:
- Àrea de feina (de 120 m2 aprox.), on s’ubiquen els mostradors de tots els coexpositors.
- Àrea social: zona de bar i una sala de presentacions (de 98 m2 aprox.).
Programa social
La presència de Mallorca a la fira berlinesa també té un programa social ampli, amb presentacions, reunions amb el sector turístic i accions de dinamització amb el públic de la fira.
L’agenda provisional és la següent:
6 de març
10.30 Participació a la presentació «Better in Winter»
Estand Illes Balears
12.00 Presentació de Mallorca Turisme
12.20 Presentació del Projecte Formentor
12.40 Presentació d’East Mallorca
13.00 Degustació de vi mallorquí
13.30 Presentació de l’Ajuntament de Palma
14.00 Presentació de Marratxí
Reunions a l’estand
7 de març
12.00 Presentació del Mallorca Smart Island
13.00 Degustació de vi mallorquí
Reunions a l’estand
8 de març
13.00 Degustació vi Mallorquí
Reunions a l’estand
9 i 10 de març
Activitats de dinamització amb el públic i lliurament d’obsequis