Convocatòries de premsa
Reunió en sessió ordinària del Ple del Consell de Mallorca
12-12-2024 / 09.30 h
El Consell de Mallorca es reuneix amb els regidors i tècnics esportius
11-12-2024 / 18.00 h
El Consell de Mallorca dona el sus a les activitats de Nadal a la Misericòrdia
06-12-2024 / 17.20 h
El Consell de Mallorca inaugura Nadal al Palau del Consell
05-12-2024 / 18.00 h
El Consell de Mallorca dona a conèixer a la World Travel Market la seva estrategia turística: més conscienciació i foment de la convivència a través de partners en els principals mercats
El Consell de Mallorca dona a conèixer a la World Travel Market la seva estrategia turística: més conscienciació i foment de la convivència a través de partners en els principals mercats
(06/11/2024)
- Departament de Turisme
- Mitjançant accions de cobrànding amb aerolínies, OTAS i TTOO ha creat una estratègia per traslladar els missatges de turisme responsable directament als seus clients
- L'objectiu és conscienciar els visitants perquè coneguin, assumeixin i s'adhereixin al Pledge amb la finalitat de cuidar i preservar l'illa durant les seves estades
El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, juntament amb el conseller de Turisme, Marcial Rodríguez, i la directora insular de Turisme per a la Demanda i l’Hospitalitat, Susanna Sciacovelli, han presentat aquest dimecres en la segona jornada de la World Travel Market (WTM) les accions duites a terme per difondre el Pledge-Compromís per un Turisme Responsable que es presentà la passada edició. En aquest mateix context, la delegació de Mallorca ha donat a conèixer la bateria de mesures dissenyades fins al moment i l'impacte que generen.
En la presentació han participat representants de Lastminute, TUI, Expedia, British Airways i British Airways Holidays amb la finalitat de donar suport i explicar l'experiència de treballar amb una destinació per promocionar un turisme respectuós, sostenible i, en definitiva, responsable, capaç de convertir l'experiència de viatjar en un exercici de convivència i gaudir d'una estada en la qual sentir-se com a «residents temporals», fent un pas més enllà de la seva condició de «turistes».
Han assistit a l'acte el director general d’aeroports i organitzacions turístiques de Jet2 i Jet2 Holidays, Nick Louden, el director de negocis de Lastminute, Giacomo Giuriani, el gestor sènior de comptes d’implementació de mercats de TUI, Koen Klomberg, la gestora de comptes de socis de destinació de British Airways, Beyza Aydin, la gestor sènior de destinacions de curta distància de British Airways Holidays, Jennifer Dovra, i la directora de desenvolupament de negocis i venda de publicitat, EMEA, Expedia Group Media, Miriam Younes.
Cobrànding
A la presentació d'avui a la WTM s'ha explicat amb detall el projecte de cobrànding. Es tracta d'un conjunt de mesures en col•laboració amb el sector turístic amb les quals Mallorca focalitza esforços per consolidar-se com un referent en turisme responsable. L'objectiu és generar impactes per influir directament en els visitants. La finalitat és que tant des dels seus llocs d'origen com una vegada que ja estan a Mallorca coneguin, assumeixin, s'adhereixin al Pledge-Compromís per un Turisme Responsable de manera evident, és a dir, a través del seu comportament i de la manera de viure les seves experiències a l'illa.
Una de les iniciatives en marxa és la campanya de cobrànding que s'ha estat desenvolupant al costat d'aerolínies, majoristes i agències de viatges en línia (OTA). Totes aquestes empreses, a més, han signat el Pledge de Mallorca a través dels seus principals representants. Jet2, Jet2 Holidays, EasyJet, TUI, British Airways, British Airways Holidays, Condor, Expedia, Lastminute i Alltours figuren entre les entitats amb les quals s'ha col•laborat activament.
Les accions de cobrànding són iniciatives d'intermediació turística amb un efecte multiplicador, ja que s'implementen en els canals propis d'aquestes companyies, permetent la difusió massiva, directa i personalitzada del missatge del Pledge. Aquest compromís és el full de ruta de la gestió turística que desenvolupa Turisme del Consell de Mallorca.
L'ús de l'estratègia de cobrànding és una clara mostra de les accions que du a terme el Consell per minimitzar l'impacte ambiental del turisme, millorar el benestar dels residents i protegir el patrimoni cultural de l'illa. Són mesures que cerquen impactar a tots els viatgers que trien Mallorca com a destinació per a les seves vacances.
Aquesta col•laboració permet aprofitar elements i processos habituals dels viatgers per a establir una comunicació directa i eficaç amb els turistes. Un exemple són les targetes d'embarcament, un canal de comunicació directe que impacta des del lloc d'origen. Així, els qui volen a Mallorca amb aquestes companyies durant l'estiu reben en les seves targetes d'embarcament informació sobre el Compromís per un Turisme Responsable de Mallorca.
És rellevant assenyalar que aquests impactes s'han duit a terme majoritàriament durant els mesos de major afluència de visitants, principalment de juny a octubre, estenent-se en alguns casos fins a desembre.
La Fundació Mallorca Turisme ha destinat 500.000 euros a aquest projecte per a accions l'aportació mínima de les quals per part de les empreses els projectes de les quals s'hagin aprovat és del 50 % del pressupost total de l'acció i la quantia màxima que ha aportat la FMT en cada cas és de 50.000 euros.
El president del Consell, Llorenç Galmés, ha destacat a Londres com «en aquest darrer any, el Consell de Mallorca ha impulsat un treball de col•laboració estreta amb les principals aerolínies i majoristes de viatge del Regne Unit, que és el nostre segon mercat emissor». «Gràcies a aquestes campanyes, hem pogut fer arribar el nostre missatge de turisme responsable a milions de persones a través de les targetes d'embarcament i altres accions, com a president del Consell de Mallorca vull agrair públicament el compromís de totes aquestes companyies, ja que sense elles, no hauria estat possible», ha afegit.
Durant la seva intervenció, el conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez, ha destacat que «aquest tipus d'iniciatives seran a partir d'ara en les quals ens basarem el Consell de Mallorca per construir en la proximitat i en el local el canvi de model de promoció, comunicació i imatge de marca que va tenir el seu llançament com a filosofia de treball de legislatura aquí mateix fa un any, amb el nostre Mallorca Pledge».
Mercat britànic
En el mercat del Regne Unit s'han signat acords de comàrqueting amb Jet2, Jet2 Holidays, Easy Jet, TUI UK, British Airways i Lastminute.
Entre les mesures acordades, la companyia aèria Jet2 informa sobre el Pledge en els seus 11 aeroports d'origen al Regne Unit, en els paquets promocionals amb destinació Mallorca, així com en les seves xarxes socials.
En el cas de Jet2 Holidays, a més d'incloure informació del Pledge en les seves xarxes socials, han inclòs formació als seus guies per al seu posterior trasllat als clients a la seva arribada i han estat enviant informació a tots els clients que han efectuat la seva reserva. El Pledge també s'ha difós en el seu web i a través de contingut en el seu blog.
Lastminute, per part seva, ha generat una oferta de producte responsable, incloent-hi atractives experiències sostenibles i fomentant el Pledge, la seva adhesió i la comprensió de la importància de conductes respectuoses amb l'entorn en el qual es gaudeixen les vacances.
Aquesta OTA ha apostat també per altres mesures de perfil experiencial, com ara ser presents en entorns de màxima afluència com pot ser el London Eye, on milers de persones passen diàriament i és un punt de referència per generar impactes de manera directa.
Així mateix, i mitjançant un microlloc web específic de Mallorca, s'ha ofert tota la informació sobre l'oferta de l'illa, amb informació específica sobre experiències vinculades al producte local, al coneixement del patrimoni i la cultura, així com al foment d'activitats seleccionades sota el criteri de la sostenibilitat.
Per part seva, Easyjet ha duit a terme accions de promoció de Mallorca com a destí responsable en els seus canals de xarxes socials, en els seus entorns web, així com en l'apartat de destinació del seu web. També s'han inclòs continguts sobre elements diferenciadors de Mallorca i el Pledge en la revista de bord.
La campanya de cobrànding de TUI al Regne Unit, d'altra banda, ha inclòs informació en els LED i TV en les seves agències físiques. Altres accions destacades han estat l'enviament d'un butlletí d’informació sobre Mallorca com a destí responsable; publicitat del Pledge en el seu Fly Journal; accions de caràcter interactiu com un qüestionari sobre sostenibilitat perquè els passatgers puguin reflexionar sobre la importància del seu comportament en visitar Mallorca; així com unes altres B2C accions en canals en línia com a xarxes socials, entorns web, etc.
British Airways també s'ha sumat a l'estratègia per a atreure a un perfil de turisme responsable a través dels seus canals de comunicació, tant xarxes socials com mitjans en línia. A més, ha generat continguts vinculats als objectius de turisme responsable en la seva revista de bord.
Mercat alemany
Quant al mercat germànic, s'han iniciat accions amb TUI Alemanya el mes de juliol que es prolongaran fins a desembre i que inclouen enviaments de newsletters sobre sostenibilitat a Mallorca; displays en els seus entorns web; anuncis en les seves revistes físiques FlyJournal i TUI Travel Magazine; així com informació sobre el Pledge mitjançant les seves xarxes socials.
També s'ha signat una col•laboració amb la companyia aèria Còndor. Les eines que ha aplicat l'aerolínia per a transmetre als seus clients la importància de practicar un turisme compromès Mallorca han estat la informació del Pledge en les targetes d'embarcament electròniques, en la plataforma de facturació en línia, l'enviament d'un butlletí d’informació específic, continguts sobre com ser un viatger responsable en les visites a Mallorca tant en el seu blog com en les seves xarxes socials.
Així mateix, el Compromís per un Turisme Responsable ha arribat als clients d’Alltours a través de les xarxes socials del majorista de viatges; en diferents formats i aparicions dins de la seva pàgina web corporativa; amb contingut informatiu enviat a través de diverses newsletters amb públics segmentats; displays i altres suports físics en les seves agències distribuïdes a Alemanya; així com mitjançant la inclusió de la difusió en accions presencials que els interlocutors de Alltours duguin a terme amb representants del trade en fòrums o workshops.
Mercat americà
Les accions de cobrànding en aquest mercat s'han duit a terme en col•laboració amb EXPEDIA. Es tracta de la utilització dels seus entorns virtuals, els seus motors de cerca i en els paquets de viatges de Mallorca que aquesta OTA ofereix als seus clients.