Convocatòries de premsa

Inauguració del 12è circuit de curses Serra Tramuntana
15-02-2025 / 10.00 h

Nous tallers d'esgrima a Mallorca
14-02-2025 / 11.30 h

Reunió en sessió ordinària del Ple del Consell de Mallorca
13-02-2025 / 09.30 h

El conseller de Turisme compareix per comentar l’actualitat turística
12-02-2025 / 10.30 h
El Consell de Mallorca promociona el producte de proximitat i gastronomia local en la vuitena edició d’HORECA Balears Mallorca 2025
El Consell de Mallorca promociona el producte de proximitat i gastronomia local en la vuitena edició d’HORECA Balears Mallorca 2025
(21/01/2025)
- Departament de Promoció Econòmica y Desenvolupament Local
Per segon any consecutiu, la institució insular ha acollit la presentació d’aquest esdeveniment, que és un referent per al sector de l’hostaleria i la restauració de l’illa
El Consell de Mallorca ha acollit aquest dilluns la presentació oficial de la vuitena edició d’HORECA Balears Mallorca, un referent per al sector de l’hostaleria, la restauració i el càtering a l’illa, i en el qual la institució insular promociona el producte local i la gastronomia pròpia.
Per segon any consecutiu, la col•laboració i implicació del Consell de Mallorca en aquesta fira professional es personalitza en l’escenari HORECA, que rep el suport de la institució insular. Per promoure la difusió de la cultura gastronòmica local, un any més, serà el lloc on convergeixin les activitats culinàries, els homenatges i els clàssics concursos on valorar el talent dels professionals de l’illa.
A l’acte de presentació de l’esdeveniment hi han participat el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés; la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate; el director d’HORECA Balears, José Luis Córcoles, i l’assessor gastronòmic d’HORECA Balears, Koldo Royo. També hi han estat presents representants de la resta d’institucions de les Illes que també secunden Horeca Balears-Mallorca, com el conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Saenz de Sant Pere; el Conseller de Agricultura, Pesca y Medio Natural, Joan Simonet; la Regidora d'economia, comerç, autonomos, sanitat, consum, mercats i fires del Ajuntament de Palma, Guadalupe Ferrer, a més de representants dels concursos gastronòmics que se celebren durant la fira.
El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, durant la seva intervenció, ha remarcat la importància de la fira com a plataforma per promoure els productes locals i per reforçar el sistema agroalimentari de l’illa. «La fira és un mostrador de la nostra riquesa gastronòmica, tradició i innovació, i un compromís amb la sostenibilitat i les nostres arrels», ha afirmat.
Per part seva, la consellera Pilar Amate ha incidit en el fet que «HORECA Balears-Mallorca representa un espai excepcional per promocionar el producte local, perquè en un esdeveniment hi ha representada tota la cadena de valor associada al producte local: productors, distribuïdors i professionals de l’hostaleria, com xefs i sommeliers, així com els responsables de compres i distribuïdors».
D’aquesta manera, la fira «ens permet donar a conèixer el nostre extens catàleg de productes de la terra a les empreses de l’hostaleria i restauració de Mallorca i també de fora de l’illa”, fet que permetrà, ha afegit, «incentivar el consum dels nostres excel•lents productes locals i altres de derivats, que són elaborats amb matèria primera autòctona».
Un mostrador per al producte local
Durant els dies 3, 4 i 5 de febrer el Velòdrom Illes Balears (Palma Arena) es convertirà en l’epicentre dels professionals de l’hostaleria i restauració de Mallorca. En un format dinàmic i ple d’activitats, és una plataforma per a la innovació, l’aprenentatge i la connexió entre empreses i experts del sector.
Aquesta fira brindarà una oportunitat única per crear aliances estratègiques entre distribuïdors, marques i els departaments de compres d’hotels i restaurants, sempre amb el focus posat en el nostre producte local i en la gastronomia mallorquina.
En aquesta edició nova, s’esperen superar els 16.000 visitants de l’edició anterior, amb la presència de 500 marques que s’exhibeixen en 5.000 metres quadrats d’exposició.