Convocatòries de premsa
Arribada dels Bombers de Mallorca que han viatjat a València per la DANA
08-11-2024 / 09.15 h
Comencen les estades per a gent gran del Consell de Mallorca
05-11-2024 / 09.45 h
Un dispositiu dels Bombers de Mallorca parteix cap a València
03-11-2024 / 06.00 h
El Consell de Malorca impulsa un projecte innovador per a conèixer la percepció de l'illa per part dels residents
El Consell de Malorca impulsa un projecte innovador per a conèixer la percepció de l'illa per part dels residents
(06/10/2024)
- Departament de Turisme
L'objectiu és impulsar mesures que millorin la convivència entre residents i indústria turística i generar un projecte comú i participat
El Departament de Turisme del Consell de Mallorca, a través de la Fundació Mallorca Turisme, està desenvolupant un projecte pioner amb l'objectiu de comprendre en profunditat la percepció i els sentiments de les persones vinculades a l'illa respecte a la conjuntura actual.
Aquesta iniciativa cerca identificar els temes que més preocupen els habitants i persones vinculades a l'illa, així com definir com hauria d'evolucionar Mallorca per a garantir una convivència harmoniosa entre els residents i una indústria turística pròspera.
Com a part d'aquest projecte, el conseller de Turisme, Marcial Rodríguez i la directora de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Susanna Sciacovelli, han estat els amfitrions d'una convocatòria dirigida als participants a la qual han pogut assistir 60 persones, de les gairebé 100 que ja han col·laborat amb aquesta la iniciativa. En la trobada es va presentar als protagonistes d'aquesta experiència els primers resultats obtinguts d'aquesta recopilació d'informació i “sentir col·lectiu”. Aquesta informació està sent analitzada i, juntament amb l'esforç de reposicionament de la marca Mallorca, es presentarà oficialment en els pròxims mesos.
El projecte, coordinat amb l'agència Totem Brànding a través del seu CEO, Andy Stalman, forma part d'un procés d'anàlisi que analitza Mallorca no sols com a destinació turística, sinó també com una marca que projecta valors tant en els mercats internacionals com entre els propis ciutadans que viuen i conviuen a l'illa.
En cadascun d'aquestes trobades s'ha pogut parlar de turisme responsable i de convivència, així com de la importància de mantenir l'essència de l'illa per a continuar sent un destí únic, de referència internacional, alhora que un bon lloc per a desenvolupar el projecte de vida.
Aquest enfocament, basat en l'escolta activa i la comprensió profunda, permetrà desenvolupar una nova estratègia de gestió turística arrelada en l'autenticitat de l'illa.
Aquesta experiència permetrà fer una anàlisi que no sorgeix d'un laboratori, sinó de l'ànima de les persones. Aquestes trobades s'han enfocat com una oportunitat de, a través de les sensibilitats de les persones, de la seva vasta experiència personal i professional i del seu sentiment cap a l'illa es pugui desenvolupar un canvi en la gestió turística, avançant a partir dels criteris que ja estan establerts com a full de ruta a través del Pledge: la convivència i la responsabilitat per a consolidar la “Illa del Demà”.
S'han realitzat entrevistes a persones representatives de diversos sectors de la societat mallorquina, abastant àmbits com el social, econòmic, polític, artístic, acadèmic i artesanal. Aquest material està sent processament i permetrà obtenir una visió precisa i autèntica del que senten i esperen els habitants i persones vinculades vital i professionalment a l'illa perquè Mallorca es consolidi com un excel·lent lloc per a viure i una destinació de referència a nivell global.
Aquest projecte reforça el compromís de Consell de Mallorca de consolidar-se com a destí responsable i avançar sempre cap a un futur sostenible, equilibrat i d'acord amb les expectatives tant dels residents com dels visitants, assegurant una convivència pròspera i duradora a l'illa.
L'experiència com a referent
Aquesta iniciativa està prioritzant de manera especial l'experiència i les emocions de cadascun dels participants, abastant una visió integral que transcendeix el professional. S'ha posat el focus en la riquesa que aporten les diferents perspectives personals, familiars i les seves trajectòries de vida. La diversitat dels qui han format part de l'estudi permet comprendre de manera més profunda què significa treballar, viure i conviure a Mallorca, i com cada individu percep el present i el futur de l'illa.
Aquest enfocament centrat en les experiències humanes i els sentiments personals ha estat clau per a captar la veritable essència del que representa Mallorca per als qui estan vinculats a ella. Més enllà del seu paper professional o la seva activitat dins dels diferents sectors, els participants han compartit com l'illa impacta en el seu dia a dia, en el seu benestar, i en els seus somnis per al futur, tant a nivell individual com col·lectiu.
En posar en valor aquestes perspectives personals i emocionals, el projecte busca que Mallorca evolucioni com un espai on s'equilibri la prosperitat de la indústria turística amb el benestar dels residents. Les emocions i vivències compartides són el cor d'aquest esforç, ja que reflecteixen el sentir genuí de la comunitat i el seu desig de construir una convivència harmònica a l'illa.