Convocatòries de premsa
Reunió en sessió ordinària del Ple del Consell de Mallorca
12-12-2024 / 09.30 h
El Consell de Mallorca es reuneix amb els regidors i tècnics esportius
11-12-2024 / 18.00 h
El Consell de Mallorca dona el sus a les activitats de Nadal a la Misericòrdia
06-12-2024 / 17.20 h
El Consell de Mallorca inaugura Nadal al Palau del Consell
05-12-2024 / 18.00 h
Mallorca acudeix a la World Travel Market de Londres a consolidar la seva estratègia de turisme responsable
Mallorca acudeix a la World Travel Market de Londres a consolidar la seva estratègia de turisme responsable
(02/11/2024)
- Departament de Turisme
El Consell organitza un esdeveniment cultural en el London Eye per a impulsar el turisme d'hivern i un acte amb el sector per a donar a conèixer el patrimoni musical de l'illa
Mallorca participarà en la pròxima edició de la World Travel Market (WTM) de Londres, una de les fires internacionals de turisme de major rellevància global, amb l'objectiu de consolidar la seva imatge com un destí pioner en turisme responsable.
La delegació estarà encapçalada pel president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat per la vicepresidenta del Consell de Mallorca, Antonia Roca, el conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez, i la directora insular de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Susanna Sciacovelli.
L'agenda de la delegació se centra en una estratègia basada en accions d'impacte que permetin destacar el compromís de l'illa amb un model turístic que equilibri el desenvolupament sostenible amb el benestar dels residents i la preservació del seu entorn natural, cultural i social.
Aquesta estratègia segueix el missatge principal del Pledge-Compromís per un Turisme Responsable, llançada precisament ara fa un any, que posiciona a Mallorca com un destí líder en turisme conscient i sostenible. Va ser en la WTM 2023 quan Mallorca va mostrar al món el seu ferm compromís de confirmar una indústria basada en un enfocament de l'activitat turística que busca minimitzar l'impacte negatiu en l'entorn natural, social i cultural del destí, basada a promoure pràctiques sostenibles, donar suport a l'economia local, respectar les tradicions culturals i protegir el medi ambient.
Durant la fira, es duran a terme diverses activitats clau amb l'objectiu de maximitzar la difusió d'aquests valors entre els prescriptors i mitjans de comunicació del Regne Unit, entre les quals calen destacar les següents:
El 5 de novembre, el president Galmés, al costat d'autoritats del Govern d'Espanya, el Govern dels Illes Balears i l'alcalde de Calvià, presentarà la pròxima convenció de ABTA, l'associació britànica d'agències de viatges, que se celebrarà en 2025 a Calvià. Mark Tanzer, CEO de ABTA, serà present en aquesta presentació per a explicar els motius fonamentals de la seva decisió de triar l'illa per a la seva pròxima trobada anual.
Aquest mateix dia, a les 16.00 hores, tindrà lloc una activitat en el marc del programa de comàrqueting gestionat per la Fundació Mallorca Turisme (FMT), amb la finalitat de promoure el turisme cultural d'hivern a l'illa. Aquest esdeveniment, que se celebrarà en el London Eye i s'organitza en col·laboració amb Lastminute, comptarà amb una convocatòria especial dirigida a mitjans britànics per a subratllar els valors del Pledge. Seran presents el president Gamés, la vicepresidenta Roca, la directora insular de Turisme, Sciacovelli i el director del Teatre Principal, Miquel Martorell.
L'agenda del Consell de Mallorca continua el 6 de novembre. A les 10.00 hores, s'oferirà una roda de premsa en l'estand de Mallorca per a detallar els assoliments i col·laboracions del programa de comàrqueting, en el qual han participat els principals TTOO, companyies aèries i OTAs dels principals emissors de turisme a Mallorca. En la presentació es comptarà amb la presència de destacades empreses del sector turístic britànic com British Airways, Lastminute, TUI, Expedia i Jet2, entre altres.
Aquest mateix dia, en horari vespertí, Mallorca organitzarà un esdeveniment de networking per a 80 persones representants de mitjans de comunicació i del sector turístic britànic, centrat en donar a conèixer, de manera especial, el patrimoni musical i cultural de l'illa, així com el compromís amb un turisme veritablement responsable.
L'agenda de la delegació es completarà amb reunions amb els principals representants del sector turístic del Regne Unit, turoperadors, companyies aèries, OTA’s i agències turístiques i de comunicació amb la finalitat de reforçar les relacions comercials i avançar en els objectius de sostenibilitat i responsabilitat en el sector turístic de l'illa. També es duran a terme entrevistes per a diferents mitjans de gran importància al Regne Unit.