Convocatòries de premsa

Acte de celebració del 30è aniversari del parc natural de sa Dragonera
05-02-2025 / 10.00 h

Signatura del traspàs de la gestió de la residència de les Germanetes dels Pobres
31-01-2025 / 11.00 h
Mallorca presenta a Madrid la seva essència cultural i gastronòmica
(22/01/2025)
- Departament de Turisme
El Consell de Mallorca reuneix unes 200 persones del sector turístic durant la participació en FITUR, per compartir de primera mà els avanços de la seva estratègia orientada a consolidar-se com un destí responsable líder en el sector turístic
Sota el nom «Mallorca en essència, edició FITUR», l'illa ha portat a la capital espanyola el més autèntic de la seva cultura, gastronomia i idiosincràsia. L'esdeveniment, celebrat en el Real Casino de Madrid, ha comptat amb la presència del president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, qui ha estat l'amfitrió de la vetllada, acompanyat pel conseller de Turisme, Marcial Rodríguez, i la directora de Turisme de Mallorca, Susanna Sciacovelli. Al networking han assistit empreses mallorquines, com companyies hoteleres, agències de viatge i representants del món cultural i entitats de l'illa, a més de convidats del mercat nacional, com mitjans de comunicació destacats, com National Geographic, RNE, Onda Cero i Wanderlust. Representant l'àmbit empresarial, hi han estat presents representants d'Edreams, Easyjet, Amadeus, Expedia, Iberia, Virtuoso, entre altres.
El president del Consell, Llorenç Galmés, ha dedicat unes paraules als assistents amb les quals ha agraït al sector «el compromís, la lleialtat i la cooperació amb el destí Mallorca per traslladar el missatge de turisme responsable per tot el món». En aquesta línia, Galmés ha recordat la importància del mercat nacional per a Mallorca, «el tercer en importància per darrere de l'alemany i el britànic» i ha destacat la importància d'impulsar una convivència efectiva entre residents i turistes.
Un esdeveniment per sorprendre
Conscients que FITUR és un dels esdeveniments de major afluència de professionals del turisme, l'equip de Mallorca ha treballat per oferir una experiència que sorprengués els convidats amb tot el que l'illa té per oferir. El producte local ha estat el gran protagonista de la vetllada, a través d'un menú exquisit preparat pels xefs mallorquins amb estrella Michelin Santi Taura i Jordi Cantó.
La jove cantant lírica Lorena Bonnín acompanyada pel pianista Carlos Bonnín han interpretat diverses peces, unes clàssiques i altres més populars, i hi ha intercalat les seves creacions al llarg de la nit. L'humorista Agustín el Casta ha aportat un toc de divertit, desenfadat, amb un monòleg amb el seu característic «humor mallorquí».
L'artesania de l'illa, molt present en el sopar «Mallorca en essència»
Durant la vetllada, l'artesania de Mallorca ha estat molt present gràcies a una selecció d'obres i de creacions que han representat el talent local de l'illa i el compromís de la institució amb la tradició i la innovació. D'una banda, s'han exposat tres peces artesanes que corresponen a alguns dels artistes i professionals que participaran, enguany, en la «Biennal B», un nou projecte del Consell de Mallorca i Es Baluard Museu d’Art Contemporani que aposta per la integració de l'art, l'artesania i la sostenibilitat, per posar el focus en la transformació del territori. Les obres de Jessica Stockholder, d'Adrián Martínez i de Miquel Barceló han estat acompanyades de codis QR que han permès als assistents accedir a vídeos explicatius, on han pogut conèixer la història, el procés i la inspiració darrere de cada creació feta conjuntament amb empreses artesanes de Mallorca, com Llanatura, Paumes, Brines i Tèxtil Bujosa.
A més, el Consell de Mallorca ha aprofitat l'esdeveniment per oferir un avançament del que serà la nova marca Moda Artesana de Mallorca: es tracta d'una marca nova de moda que identifica i reconeix els procediments i les tècniques artesanals que es duen a terme a l'illa. La presentadora de l'acte, Ainhoa Arbizu, ha lluït tres conjunts únics de dissenyadors locals, acreditats com a artesans pel Consell de Mallorca. El primer conjunt, de la signatura Feel Mallorca, consistia en una faldilla confeccionada amb tela de llengües, el teixit tradicional de l'illa. El segon, un elegant vestit de Maria Genovard Atelier, que s'ha complementat amb la joia «Brot de taperera» de Damià Mulet, guanyadora del Premi de Disseny i Innovació Artesana 2024. Finalment, el tercer conjunt ha estat de Vius Esporles, que ha presentat un vestit combinat amb un collaret de la col•lecció «Prunus Armeniaca» del mateix joier.
Així, la institució insular ha donat a conèixer la seva aposta per la moda artesana de Mallorca, que posa el focus en l'autenticitat i la producció local, amb requisits rigorosos per formar part de la marca: les peces han de ser produïdes per artesans acreditats, amb un mínim del 70 % de la fabricació feta a Mallorca i un estil visual identificable amb l'illa.
Declaracions del president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés