L'IMAS assenta les bases del primer Reglament per als Centres d'Atenció Infantil de nins i nines fins a tres anys de Mallorca
L'IMAS assenta les bases del primer Reglament per als Centres d'Atenció Infantil de nins i nines fins a tres anys de Mallorca
(16/03/2022)
- Departament de Drets Socials / Comunicació i Premsa
És un document obert i per a la seva elaboració s'ha comptat amb la participació activa de tots els agents i entitats implicades
L'Institut Mallorquí d'Afers Socials dona les primeres passes per a la tramitació del que serà el primer Reglament per als Centres d'Atenció Infantil de l'illa de Mallorca. Ho fa després de dur a terme una feina conjunta amb famílies, professionals, grups polítics, patronal i entitats del sector implicades, que han participat de forma activa en desenvolupament del text, en el qual s’han recollit les seves necessitats i demandes.
La consellera de Drets Socials i presidenta de l'IMAS, Sofia Alonso, ha assegurat que «estam d'enhorabona perquè Mallorca comptarà, per primera vegada, amb un reglament que regularà aquest tipus de centres. Era una necessitat i una prioritat per al Consell perquè el nostre objectiu és garantir la qualitat de l'atenció per als nins i nines de fins a 3 anys i agraïm a tots els participants la feina conjunta que ens ha conduït fins aquí».
Mallorca serà el segon territori de tot l'Estat, després de Menorca, en regular, a través d'un reglament específic, aquest tipus de centres no dependents d'autorització de l'administració educativa.
El document marca les pautes que han de complir tots els Centres d'Atenció Infantil quant a espais, instal•lacions, ràtios, seguretat, horaris, formació i nombre de professionals que formen part de les seves plantilles, per tal d'optimitzar la qualitat de l'atenció als infants fins als 3 anys i garantir la conciliació familiar.
El vicepresident de l'IMAS, Jaume Tortella, ha explicat que "unificam els requisits bàsics de funcionament de les anomenades escoletes no educatives i cream una base de dades amb totes les que compleixin amb el reglament. Serà accessible des del Registre Unificat dels Serveis Socials i donarà seguretat als usuaris, a les famílies, als professionals i als mateixos centres".
El text que desenvolupa el reglament s'ha presentat, per fer-ne l’aprovació inicial, durant la sessió plenària del Consell Rector celebrada avui i se sotmetrà a votació en el Ple del Consell que se celebrarà el mes d'abril. Seguidament, se sotmetrà a audiència pública perquè totes les associacions d'aquest àmbit, ajuntaments i la resta d'administracions territorials amb competències sobre aquest sector, puguin presentar les seves al•legacions i continuar treballant, així, en la redacció del Reglament definitiu.
Segons Sofia Alonso, «és un primer esborrany, un punt de partida que previsiblement millorarà el seu contingut mitjançant les al•legacions que es presentin i que beneficiarà a prop de 4000 famílies mallorquines».
L'IMAS, per la seva part, contemplarà en el seu pressupost de 2023 una línia d'ajudes adreçades a tots aquells centres que necessitin adaptar-se a la nova normativa per tal de continuar amb la seva activitat. Tots ells disposaran d'un termini de 5 anys per fer-ho.