El Consell de Mallorca presenta la marca ‘Moda Artesana de Mallorca’ per impulsar i protegir als professionals de l’illa

(25/02/2025)

  • Departament de Cultura i Patrimoni

Es tracta d’una aposta per la qualitat, la tradició i el treball fet a mà en un moment en què la moda internacional tendeix cap a la globalització i la producció massiva

El Consell de Mallorca ha presentat avui la marca Moda Artesana de Mallorca, una iniciativa pionera que neix amb l’objectiu de protegir, impulsar i promoure la moda artesana de l’illa. La vicepresidenta i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, ha destacat que aquesta nova marca suposa "un reconeixement històric a l’artesania com a expressió d’identitat i patrimoni" i que "per primera vegada, el Consell de Mallorca fa una passa endavant per garantir la projecció dels oficis tradicionals dins un sector tan exigent i dinàmic com és la moda".

Segons ha explicat Roca, la moda artesana de Mallorca representa "l’autèntic luxe silencios": una aposta per la qualitat, la tradició i el treball fet a mà en un moment en què la moda internacional tendeix cap a la globalització i la producció massiva. "Amb aquesta marca volem reivindicar el valor humà i el procés d’elaboració que hi ha darrere de cada peça, donar protagonisme als petits creadors i a les noves generacions de marques que opten per la qualitat com a senya d’identitat", ha assenyalat.

Criteris de qualitat i una comissió d’experts per garantir l’excel·lència

Per garantir l’excel·lència dels productes adherits a Moda Artesana de Mallorca, el Consell de Mallorca ha creat una Comissió Tècnica formada per experts en moda, artesania, comerç, comunicació i disseny. Els membres d’aquest grup han estat els encarregats d’establir els requisits de la marca, que inclouen la necessitat de disposar de la Carta d’Artesà, la Carta de Mestre Artesà o el Document de Qualificació Artesanal del Consell de Mallorca, així com garantir que almenys el 75% del procés de producció es dugui a terme a l’illa.

Entre els integrants d’aquesta comissió es troben Joana Borràs (mestra artesana patronista i modista), Damià Mulet (joier artesà), Tomeu Fuster (responsable de Teixits Vicens), Raquel Agüeros (periodista), Aina Piña (comerciant) i Toni Sánchez (director de Comunicació i Relacions Institucionals d’El Corte Inglés de Palma).

La vicepresidenta del Consell de Mallorca ha volgut agrair especialment la seva feina, remarcant que "gràcies a aquesta tasca col·lectiva avui tenim una marca que garanteix qualitat, autenticitat i respecte pel llegat dels nostres artesans".

"Vesteix Mallorca": un eslògan que representa el compromís amb la tradició i el futur de la moda artesana

Sota el lema "Vesteix Mallorca", la marca Moda Artesana de Mallorca vol reforçar la connexió entre la moda i el territori, promovent el consum de peces elaborades a l’illa amb materials i tècniques tradicionals. "Vestir-se amb productes fets a Mallorca és una manera de donar suport a la nostra tradició, al nostre talent local i a una forma de fer moda que respecta tant el passat com el futur", ha afirmat Roca.

Amb aquesta nova marca, el Consell de Mallorca reafirma el seu compromís amb la protecció dels oficis artesans i la seva adaptació als nous temps, assegurant-ne la continuïtat i oferint-los noves oportunitats de creixement i projecció en el mercat actual.