Darreres notícies
Més de 100 joves descobreixen la Tramuntana amb «Joves a la Serra» del Consell de Mallorca
(22/06/2026)
- Departament de Presidència
El programa d’estiu apropa els participants als valors patrimonials de la Serra de Tramuntana a través d’excursions, activitats educatives i experiències de convivència
El Consell de Mallorca ha iniciat una altra edició de «Joves a la Serra – Estiu 2026», un programa que enguany reunirà un total de 102 infants i joves de Mallorca per descobrir els valors naturals, històrics i patrimonials de la Serra de Tramuntana, declarada patrimoni mundial per la UNESCO en la categoria de paisatge cultural.
El conseller de Presidència, Toni Fuster, i la directora insular de Joventut i Participació, Carmen Ripoll, han visitat el primer torn del programa, que es desenvolupa al refugi del Pont Romà de Pollença i compta amb la participació de 34 infants d’entre 9 i 11 anys. Toni Fuster ha assenyalat que «“Joves a la Serra” és una oportunitat perquè infants i joves coneguin de prop els valors naturals, culturals i patrimonials que varen fer possible que la Serra de Tramuntana fos declarada patrimoni mundial per la UNESCO ara fa quinze anys. A través d’excursions i activitats, els participants descobreixen aquest paisatge cultural únic mentre comparteixen una experiència enriquidora amb altres joves de Mallorca».
El programa ofereix estades de tres dies i dues nits en què els participants fan excursions, activitats educatives i dinàmiques de grup destinades a fomentar el coneixement i la convivència. En aquest primer torn, els joves participaran en activitats com una excursió al puig de Maria, una ruta per un tram del GR-221 o Ruta de Pedra en Sec, una visita al Calvari de Pollença, una gimcana sobre els valors de la Serra de Tramuntana i diferents jocs de cohesió de grup.
L’edició d’estiu de «Joves a la Serra» es desenvolupa en tres torns de 34 places cadascun. El primer té lloc del 22 al 24 de juny per a participants d’entre 9 i 11 anys; el segon, del 25 al 27 de juny, per a joves d’entre 12 i 14 anys, i el tercer, de l’1 al 3 de setembre per a participants d’entre 15 i 17 anys. El programa forma part de les iniciatives de lleure educatiu impulsades pel Consell de Mallorca per oferir a infants i joves experiències d’aprenentatge i contacte amb la natura durant els períodes de vacances.

