El Consell de Mallorca està compromès en una gestió eficient i de qualitat, en la professionalització dels recursos humans de la institució, amb la finalitat de promoure l’optimització dels recursos disponibles, la provisió més eficient dels llocs de treball, el desenvolupament d’uns processos de gestió orientats a satisfer les necessitats i les expectatives de la ciutadania, en el marc d’una cultura d’orientació als resultats i de transparència i d’innovació, que impulsa la corresponsabilitat i la professionalitat del personal d’aquesta institució.
Com a institució que ha d'avaluar de manera contínua el grau d’eficàcia, de qualitat i d’efectivitat dels seus serveis i activitats, els processos de canvi o els projectes de modernització que s’impulsen s’han de basar en la coordinació de les actuacions a desenvolupar, en la implicació i professionalitat del personal i en la mesura de manera permanent dels objectius i dels resultats assolits.
S’ha configurat un escenari diferent per a la institució i per l’estructura del Consell de Mallorca, la qual cosa obliga a variar la definició i l’execució de les polítiques transversals, així com els instruments de gestió de recursos humans, que han de tenir com a referència els valors de professionalitat, competències, flexibilitat, racionalitat, vocació de servei públic i reconeixement de l’acompliment consagrats en el marc normatiu d’aplicació.
L’equip de selecció del Consell de Mallorca treballa acomplir aquest model de gestió dels recursos humans i impulsa processos selectius i de provisió, que respectant els principis d’igualtat, de mèrit i capacitat, permetin seleccionar les persones amb les competències i el perfil més adequats per accedir i ocupar els llocs de treball de les ofertes d’ocupació.
Els instruments i acords per a la selecció i provisió, fruit de la negociació amb els sindicats amb representativitat, aprovats a les meses de negociació amb un consens ampli, s’han adaptat als models nous de gestió dels recursos humans, que, mitjançant acords per a l’ordenació dels recursos humans, han permès disposar de sistemes de selecció i provisió orientats a la professionalització, transparència i innovació, amb vista a l’eficiència i a la qualitat de servei públic.
La formació contínua del personal al servei del Consell és un objectiu organitzacional que permet assumir més reptes professionals, augmentar la responsabilitat i assolir objectius emprant el Pla de Formació, aprovat per Consell Executiu. Aquest Pla de Formació permet potenciar la formació continua com una eina de capacitació per a un sistema de gestió per competències professionals i adaptar-se a la innovació en formes noves de treball per processos amb criteris de qualitat i a les noves tecnologies. Accions necessàries per augmentar l’acceptació i formar part activa de la gestió del canvi, que permetin una gestió eficaç i àgil, i hi facilitin l’accessibilitat a la ciutadania, eix central de l’Administració i a qui s’adrecen les seves actuacions.
Els cursos i les accions formatives incloses en el Pla de Formació s’implementen anualment i són gestionats i executats per l’equip de formació del Consell. A més, aquest equip vetla per la qualitat del personal formador i pels continguts dels cursos impartits.
En aquest apartat, podreu trobar tota la informació referent a les borses i ofertes de feines dependents del Consell de Mallorca, així com el Pla de Formació i els cursos i les accions formatives del personal del Consell de Mallorca.
L’IMAS incrementa en 2 milions el pressupost destinat a places concertades per fer efectives les millores salarials acordades al conveni col·lectiu de residències i centres de dia privats
L’IMAS incrementa en 2 milions el pressupost destinat a places concertades per fer efectives les millores salarials acordades al conveni col·lectiu de residències i centres de dia privats
(03/03/2023)
- Departament de Comunicació i Premsa
La institució augmentarà en prop d’un 25% el preu que paga per cada plaça residencial per a persones dependents als centres privats, que pasarà dels 79,56 € per dia actuals a 100,18€.
El Consell de Mallorca, a través de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), incrementarà enguany fins als 16.800.000 € el pressupost destinat al pagament de les 806 places residencials per a persones dependents que té concertades amb les residències privades de Mallorca. En concret, la institució insular destinarà aquest 2023 dos milions d’euros addicionals als contemplats al pressupost inicial per a enguany amb l'objectiu d'incrementar el preu que paga per cada plaça concertada i facilitar així el compliment de les millores salarials pactades en el nou conveni col·lectiu firmat entre patronal i sindicats professionals de residències i centres de dia privats que se faran efectives a partir del mes de juny.
Així ho ha explicat avui la presidenta del Consell, Catalina Cladera, durant la visita que ha fet amb la presidenta del Govern de les Illes Balears a la residència Domus Vi Can Carbonell, a Marratxí, i a on han estat acompanyades pel conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball del GOIB, Iago Negueruela, i la consellera de Drests Socials i presidenta de l’IMAS, Sofia Alonso.
«Hem augmentat la inversió prevista per aquest 2023 per possibilitar que les empreses privades puguin complir amb el compromís de pujar els salaris als seus professionals. Des del Consell apostam per dignificar la feina de les plantilles, garantir la seva estabilització i millorar la relació assistencial i, en conseqüència, la qualitat de vida de les persones majors. Això se tradueix en unes millores salarials i laborals molt reclamades i necessàries en el sector residencial privat», ha destacat la presidenta Cladera.
Per la seva banda, la presidenta del Govern, Francina Armengol, ha reivindicat el diàleg social i la implicació d’altres administracions, com el Consell de Mallorca, per fer que les Balears sigui el territori «on més estan pujant els sous als convenis col·lectius». "Hem entès que aquesta Comunitat, que crea riquesa, és capaç de repartir la riquesa entre empresaris i entre treballadors i treballadores. Per això és important l’augment salarial, perquè significa més justícia social per a tots i totes».
L’acord aconseguit el passat mes de gener contempla una pujada progressiva del 41,25% dels sous que perceben els i les treballadores de les residències i centres de dia privats fins el 2026. En el cas del 2023, l’increment previst a partir de mitjans d’any és del 22,42% i duu implícit un augment del preu que paga ara mateix l’IMAS per cada plaça concertada amb aquests centres del 13,46% per aquest any i de fins al 24,75% per al 2026. En concret, la institució insular dependent del Consell de Mallorca que fins ara pagava 79,56 € diaris de mitjana per cada plaça de grau III concertada a una residència privada, arribarà als 91,86 € diaris a partir del juny de 2023 i als 100,18 € al dia per cada persona usuària l’any 2026.
Les 806 places concertades que té l’IMAS per atendre les persones dependents es distribueixen a les residències Domus VI Santanyí (86 places), Seniors Montuïri (88 places) i Seniors Sant Joan (86 places), Domus Vi Can Carbonell (60 places), Domus Vi Capdepera (86 places), Domus Vi Costa d’en Blanes (78 places), Seniors Inca (86 places), Seniors Pollença (86 places), Seniors Picafort S.A.U. (56 places) i Seniors Manacor (94 places).
A aquestes se sumen les 945 places públiques que l’IMAS gestiona directament a les residències La Bonanova (350), Llar d’Ancians (252) i Oms-Sant Miquel (96), de Palma, Huialfàs (47) , a sa Pobla, Bartomeu Quetglas (100), a Felanitx, i Son Caulelles (100), a Pòrtol.
Pel que fa als Centres de Dia, l’IMAS està estudiant una proposta d’increment dels preus plaça per contribuir també a l’increment dels salaris de les respectives plantilles. A dia d’avui, la institució insular gestiona més d’un centenar de places concertades amb entitats privades del sector.