Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

El Consell de Mallorca acull el primer campus de rugbi al Poliesportiu Sant Ferran

El Consell de Mallorca acull el primer campus de rugbi al Poliesportiu Sant Ferran

(23/06/2026)

  • Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports

El vicepresident segon i conseller d’Esports, Pedro Bestard, ha destacat que «el Consell disposa d’una instal·lació privilegiada i renovada, on els infants poden gaudir d’aquesta i altres activitats durant l’estiu. El principal objectiu és el foment de la conciliació familiar i laboral durant les vacances»

Amb l’arribada de l’estiu, arriben els campus esportius dirigits a infants i joves. La Federació Balear de Rugbi llança una nova proposta de campus d’estiu per a infants i adolescents, que es durà a terme amb el suport del Consell de Mallorca a les instal·lacions del Poliesportiu Sant Ferran. El campus, que promou el rugbi i la piscina, tendrà lloc del 22 de juny al 3 de juliol, i avui s’ha inaugurat oficialment.
 
El Rugby Summer Camp es desenvolupa com una part de l’acord de col·laboració entre el Consell i la Federació per a la promoció de valors en edat escolar i d’aquest esport, que a Mallorca va agafant impuls en els darrers anys. Durant dues setmanes, infants i joves d’entre 9 i 13 anys gaudiran d’activitats relacionades amb aquest esport d’equip i contacte, de jocs i d’activitats aquàtiques.
 
El vicepresident segon i conseller de Medi Ambient, Medi Rural i Esports del Consell de Mallorca, Pedro Bestard, i el director insular d’Esports, Toni Prats, acompanyats del president de la Federació Balear de Rugby, Sebastián Laportilla, i del seu secretari, Aitor Gorrotxategi, han visitat avui el campus. Bestard ha destacat que «el Consell de Mallorca disposa d’una instal·lació privilegiada i renovada, on els infants poden gaudir d’aquesta i altres activitats durant l’estiu. El principal objectiu és el foment de la conciliació familiar i laboral durant les vacances».
 
A més, Bestard ha afegit que «l’acord amb la Federació Balear de Rugbi ha obert les portes a aquesta primera experiència a les instal·lacions del Consell, que pot ser un exemple per a altres modalitats». De fet, la institució cedeix amb prioritat el Poliesportiu Sant Ferran a federacions i associacions sense ànim de lucre, i l’ofereix en lloguer a altres entitats per a la pràctica esportiva regular.
 
La Federació Balear de Rugbi compta a Mallorca amb 584 llicències en edat escolar que pertanyen a 8 clubs. El Consell els dona suport amb les subvencions destinades a cobrir diferents despeses derivades de campionats i de la gestió esportiva. A més, la institució col·labora dins del programa «Jugam amb l’elit» amb dos clubs de rugbi mallorquins que es troben al màxim de la seva categoria: El Toro Rugby Club i Rugby Club Ponent, una gran novetat en els tallers que es desenvolupen en horari escolar.