Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

El Consell de Mallorca i el sector del producte local uneixen forces per a impulsar el seu consum en el sector turístic

El Consell de Mallorca i el sector del producte local uneixen forces per a impulsar el seu consum en el sector turístic

(23/05/2025)

  • Departament de Turisme

El conseller de Turisme manté una reunió amb representants de les principals associacions del sector agrícola i ramader de l'illa i els transmet el seu compromís amb el producte local de Mallorca

El conseller de Turisme del Consell de Mallorca, José Marcial Rodríguez Díaz, ha mantingut aquest divendres una reunió amb representants de les principals associacions del sector agrícola i ramader de l'illa, als qui ha transmès el compromís de la institució insular amb el producte local de Mallorca. 
Per part del sector a la trobada han assistit entre altres Jerònima Bonafé (Cooperatives Agroalimentàries), Onofre Fullana (APAEMA), Joan Company (ASAJA), Sebastià Ordines (Va unir de Pagesos), Joana Mascaró (UPA), i per part del Govern dels Illes Balears també ha estat present el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés.
Durant la reunió, els assistents han acordat unir forces per a impulsar estratègies comunes que permetin augmentar encara més el consum de producte local en el sector turístic de Mallorca, a nivells fins i tot superiors al 3% que marca la Llei per a la Sostenibilitat i Circularitat en el turisme de les Illes Balears (Llei 3/2022).
Així, Rodríguez ha traslladat al sector que el Consell de Mallorca està compromès amb el compliment d'aquesta normativa, amb la finalitat de secundar i garantir el consum de productes frescos agraris, ramaders i pesquers que tinguin el seu origen a les illes Balears.
Per part seva, des del sector han advocat per executar mesures efectives que permetin aquest compliment que marca la normativa.
En aquest sentit, el conseller ha aprofitat la trobada per a revelar dades d'execució de la norma corresponents a 2024 i ha informat que s'han dut a terme quatre campanyes de seguiment per a verificar el compliment de la normativa relativa al percentatge de producte local en diferents tipus d'establiments turístics: una primera campanya sense especificar el tipus d'establiment, una segona centrada en restaurants de vuit municipis específics (Andratx, Felanitx, Inca, Llucmajor, Muro, Sant Llorenç, Sineu i Valldemossa), una tercera dirigida a hotels de cinc estrelles, agroturismes i hotels rurals dels mateixos vuit municipis i finalment, una quarta campanya orientada a establiments d'alimentació i d'allotjament de tota l'illa. 
Les campanyes han consistit a requerir informació als establiments sobre la justificació del percentatge de producte local utilitzat i han englobat a més de 1.000 establiments en total. En paraules de Rodríguez, a pesar que la norma marca un 3% de compliment mínim, “els resultats obtinguts estan per sobre d'aquesta xifra, encara que no ens conformem i continuarem impulsant el consum de producte local en tota la cadena del nostre sector turístic”.

Ajudes producte local
A més, el Consell de Mallorca continua la seva aposta per la promoció del producte local i enguany destinarà 2,1 milions d'euros a la promoció i difusió del producte de Mallorca, una xifra que representa un increment del 50 per cent respecte a l'any anterior, després de l'èxit de la convocatòria en 2024 quan es van esgotar les ajudes.