Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

El Consell de Mallorca inicia el procés d’elaboració de l’ordenança fiscal per aplicar una taxa als vehicles que entrin a Mallorca

El Consell de Mallorca inicia el procés d’elaboració de l’ordenança fiscal per aplicar una taxa als vehicles que entrin a Mallorca

(26/06/2026)

  • Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures

Els consellers Fernando Rubio (de Territori, Mobilitat i Infraestructures) i Rafel Bosch (d’Hisenda, Innovació i Funció Pública) s’han reunit amb els seus equips tècnics amb l’objectiu d’avaluar el cost del servei per fixar el gravamen i aplicar la Llei de regulació d’afluència de vehicles a Mallorca tot d’una que sigui aprovada pel Parlament

 

El Consell de Mallorca treballa amb l’objectiu clar de poder aplicar la Llei de regulació d’afluència de vehicles de forma immediata una vegada que el Parlament de les Illes Balears l’aprovi. Per això, avui ha tingut lloc una reunió important entre els departaments d’Hisenda, Innovació i Funció Pública i el de Territori, Mobilitat i Infraestructures amb la finalitat de posar en marxa l’ordenança fiscal que ha de fixar una taxa per als vehicles que entrin a Mallorca i també per als cotxes de lloguer. 

Els consellers Fernando Rubio (Territori, Mobilitat i Infraestructures) i Rafel Bosch (Hisenda, Innovació i Funció Pública) s’han reunit amb els seus equips tècnics amb l’objectiu de coordinar la posada en marxa de l’ordenança fiscal que haurà d’aprovar el Ple del Consell de Mallorca. Els tècnics d’Hisenda i els de Mobilitat ja fan feina en l’elaboració d’un estudi que avaluï el cost del servei per poder decidir l’import de la taxa que s’aplicarà a cada vehicle que entri a Mallorca. 

El tècnics avaluaran, entre d’altres, el cost dels funcionaris que s’encarregaran de la regulació i tramitació dels permisos i sancions, el cost per l’ús de les carreteres de Mallorca o el cost de les càmeres per controlar els vehicles. 

Rafel Bosch ha explicat que «hem començat a treballar per poder determinar el cost de la taxa que s’aplicarà als vehicles que entrin a Mallorca, ja que hem de tenir en compte que una taxa no pot ser superior al que gasta l’Administració pública a l’hora d’aplicar el servei, en aquest cas, la regulació de l’afluència de vehicles a Mallorca». 

Per la seva banda, el conseller Fernando Rubio ha explicat que l’objectiu és que «una vegada que la Llei sigui aprovada al Parlament de les Illes Balears, nosaltres ja tinguem tot el dispositiu muntat i a punt de funcionar per començar a aplicar la normativa i a regular l’entrada de vehicles i de rent a cars». 

Ambdós consellers han coincidit a assenyalar la importància de la coordinació entre els dos departaments per poder aplicar de manera efectiva una llei esperada per la ciutadania i que té com a objectiu principal millorar la qualitat de vida dels residents a Mallorca.