Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Serveis als ajuntaments

El Consell de Mallorca col·labora amb els ajuntaments de l’illa donant-los suport , assistència i assessorament en nombroses matèries relacionades amb la gestió municipal, la redacció de plans i projectes d’obres i la tramitació de diferents tipus d’expedients. També dona suport econòmic a les corporacions locals per tal que puguin dur endavant projectes de millora en els seus municipis, a través de les convocatòries de subvencions i els plans especials d’ajudes.

Assessorament als municipis que ho necessiten en les següents matèries:

  • Redacció de projectes i direcció d’obres per a ajuntaments de menys de 10.000 habitants prèvia sol·licitud per part de l’ajuntament interessat.
  • Assessorament tècnic en projectes municipals.
  • Suport tècnic a les convocatòries d'ajuts relatives a obres i altres convocatòries de caràcter tècnic (Pacte de batles i batlesses, vehicles elèctrics, prevenció  de la contaminació, etc).
  • Redacció d’informes sobre permisos d’instal·lació d’activitats i redacció dels plans d’inspecció anuals per a ajuntaments de menys de 20.000 habitants.
  • Redacció, revisió, adaptació i/o modificació dels instruments de planejament urbanístic dels municipis de menys de 5.000 habitants.
  • Assessorament tècnic sobre la gestió de residus que principalment, ajudarà les entitats locals que ho sol·licitin en la transició cap a l'autogestió del servei de recollida selectiva de paper, cartró, vidre i envasos lleugers. 
  • Suport tècnic en el desplegament normatiu que es preveu en el Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus urbans.            

El servei jurídic del Consell de Mallorca realitza les següents tasques:

  • Presta assessorament jurídic puntual respecte a temàtiques diverses i a l’elaboració d’informes.
  • Garanteix la prestació de les funcions de Secretaria i Intervenció a les corporacions municipals que ho necessitin.
  • Proporciona defensa judicial per a entitats locals en procediments contenciosos administratius per a municipis de fins a 6.000 habitants.
  • Assessora sobre el control de l’adequació a l’ordenament jurídic d’actes i acords tramesos al Consell de Mallorca.
  • Assessora en la tramitació de procediments atribuïts al Consell en matèria de règim local.
  • Col·labora en la recerca de personal funcionari per tribunals d’oposicions.
  • Elabora models de documents que es posen a disposició de les entitats locals per a què els facin servir com a referència en l’elaboració dels seus propis documents.

El servei econòmic presta assessorament en les matèries regulades per la normativa sobre hisendes locals:

  • Aplicació de la normativa pressupostària i comptable.
  • Assistència continuada a l’actualització de la comptabilitat.
  • Supervisió d’operacions comptables d’inici i fi de l’exercici.
  • Assistència per calcular el resultat pressupostari i romanents de tresoreria.
  • Assessorament en rendició de comptes.
  • Assistència, implantació i utilització d’aplicacions informàtiques de comptabilitat.
  • Assistència, supervisió i orientació en el manteniment de l’inventari municipal.
  • Assessorament en l’aplicació de normativa reguladora de les operacions de crèdit.

El servei d'informàtica municipal ofereix els següents serveis:

  • Cartografia: Entre les atribucions del Consell de Mallorca es troben donar suport i formació als ajuntaments sobre aplicacions i conceptes relacionats amb el maneig de dades geogràfiques i oferir aplicacions que millorin la gestió municipal i redueixin costos. Qualsevol objecte de la gestió municipal que es pot representar sobre el territori pot formar part d’un sistema d’informació geogràfica, per tant, s’estén a totes les àrees de l’Ajuntament.
  • Gestió municipal: suport als ajuntaments en matèria de gestió interna i d’administració electrònica.
  • Sistemes, Comunicacions i Manteniment: ofereix nombrosos serveis TIC als ajuntaments de Mallorca i, molt especialment, als ajuntaments petits i mitjans que no poden tenir un informàtic en plantilla.
  • Web municipal: dissenyar, mantenir i actualitzar els portals web dels ajuntaments i entitats locals, ajudar el personal a publicar la informació i solucionar qualsevol incidència relacionada.
  • Formació: oferim accions formatives de diferents matèries per facilitar el reciclatge continu al personal dels ajuntaments i de les mancomunitats de Mallorca.

Accions formatives de diferents àrees o temàtiques per facilitar l'actualització i el perfeccionament continu del personal al servei dels ajuntaments i de les mancomunitats de Mallorca.

Les temàtiques de les accions formatives es divideixen en dues branques:

  • Funcionament i la gestió d'una entitat local, preferentment des de l'àrea jurídica, econòmica i financera i de gestió energètica i, obres i serveis.
  • Ús de les eines i les aplicacions informàtiques necessàries per gestionar els serveis dels ajuntaments i les mancomunitats.

La plaça de la Tercera Edat de Son Servera serà un espai adaptat i més accessible aquesta primavera

La plaça de la Tercera Edat de Son Servera serà un espai adaptat i més accessible aquesta primavera

(11/02/2022)

  • Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local / Comunicació i Premsa

El Consell de Mallorca ha destinat 270.000 euros al projecte de millora

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, s’ha reunit amb el batle accidental de Son Servera, Miquel Àngel Espases, i les diferents regidories de l’Ajuntament per posar-se al dia dels projectes municipals en què col·laboren. 

En aquest sentit, han visitat la plaça de la Tercera Edat i l’edifici d’estades diürnes que hi està ubicat. Allà s’hi estan duent a terme les obres de millora i adequació que estan subvencionades per Desenvolupament Local del Consell de Mallorca. Es preveu que estiguin acabades l’abril d’enguany.

Alzamora “el Consell ha participat en aquestes obres amb 270.000 euros. Uns ajuts per tenir uns pobles millors, amb zones de descans i amb mobiliari urbà nou; i uns espais més funcionals, en aquest cas per a la gent gran que visita l’edifici, ja que tendran des de pistes de petanca fins a un millor accés al local”.

Així, Espases ha explicat les millores en accessibilitat que s’hi desenvolupen: “aquesta plaça tenia diferents nivells, per això l’hem adaptada a una única plataforma. A més, dins l’edifici s’han fet uns banys adaptats i per tal que la gent usuària de la centre de dia pugui pujar i baixar les diferents plantes, s’hi instal·larà un ascensor”.

L’actuació, per tant, afectarà la plaça (quant a pavimentació i instal·lació de mobiliari urbà com papereres, bancs o aparcabiciletes), el carrer adjacent, Joana Roca (on també es faran canvis a la xarxa de pluvials i a l’enllumenat) i al mateix edifici de la tercera edat. 

L’ajut econòmic correspon a la convocatòria de subvencions per a obres de competència municipal 2020-2021, a la qual es van destinar 20 milions d’euros per a tots els municipis.

A la reunió també hi han assistit els directors de Desenvolupament Local, Jaume Tomàs, i de Suport i Coordinació Municipals, Miquel Lluís Mestre, i membres de l'equip de govern.

Tràmits i procediments relacionats