El Consell de Mallorca treu una nova línia d'ajuts als ajuntaments per a projectes de recerca orientats a impulsar el consum de producte local
El Consell de Mallorca treu una nova línia d'ajuts als ajuntaments per a projectes de recerca orientats a impulsar el consum de producte local
(18/10/2024)
- Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local
Aquesta convocatòria, dotada amb 300.000 euros, preveu subvencions que oscil·len entre els 3.500 i els 10.500 euros
El Consell de Mallorca, a través del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, llança per primera vegada una convocatòria d'ajudes de 300.000 euros destinada als ajuntaments de l'illa per donar suport a projectes sobre recerca de la comercialització del producte local en els diferents municipis.
La finalitat que s'ha marcat la institució insular amb aquesta iniciativa és obtenir informació sobre els hàbits de venda i de consum del producte local a cada municipi per, una vegada obtingudes les dades, poder promoure les iniciatives necessàries per fomentar el consum del producte de Mallorca.
La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate, ha assenyalat que aquesta convocatòria «està prevista en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell de Mallorca i té com a objectiu impulsar el producte de proximitat, donar suport al treball dels nostres productors locals i, també, ajudar al desenvolupament econòmic de l’illa».
Així mateix, ha explicat que «els estudis afectaran l'àmbit geogràfic de cada municipi, de manera que podrem obtenir informació molt útil i veraç que ens servirà per determinar les necessitats específiques de cada un dels nostres pobles».
Categories dels estudis
El Consell de Mallorca deixa en mans dels ajuntaments la metodologia dels projectes de recerca, si bé estableix algunes categories objecte dels estudis a fi de determinar les tendències més esteses relatives als hàbits i preferències en el consum dels mallorquins: alimentació fresca, resta d'alimentació, productes diaris no alimentaris (higiene, adrogueria), vestimenta i complements, equipaments d'habitatge, uns altres (llibres, premsa, ferreteria, tecnologia, viatges…).
De la mateixa manera, s'analitzaran la freqüència de compra, el lloc de compra (dins o fora del municipi), horari i consum de productes ecològics i quilòmetre 0, entre altres aspectes.
L'import de la convocatòria es repartirà als ajuntaments sobre la base de criteris de població i preveu subvencions que oscil·len entre els 3.500 i els 10.500 euros. De manera que les entitats locals amb més població i, en definitiva, amb més comerços amb producte local rebran un import més elevat, perquè necessitaran analitzar un major nombre de dades per a poder realitzar l'estudi.