Avís!
Resolució per la qual es fixa el nombre de places turístiques disponibles per a la convocatòria del mes de setembre de 2025. Es preveu la venda de 416 places turístiques per a establiments i de 654 places turístiques per estades turístiques a habitatges. Podeu consultar tota la informació dels procediments aquí.
El turisme, com a sector fonamental i motor de la vida econòmica de la nostra illa, és una de les àrees principals de treball del Consell de Mallorca.
La finalitat és preservar i cuidar la riquesa del patrimoni cultural i paisatgístic de Mallorca, a la vegada que potenciar l’economia impulsant un turisme sostenible i de qualitat, capaç d’adaptar-se als reptes d’un model turístic resilient, sostenible i regeneratiu, alineat amb els 17 objectius de desenvolupament de l’agenda 2030.
A l'apartat Tràmits i procediments relacionats trobareu tràmits del registre d’empreses turístiques, tramitació de queixes, canvis d’ús d’establiments i plans d’estratègia turística.
Cita prèvia
L’atenció presencial amb els tècnics del departament es realitza únicament amb cita prèvia. Podeu concertar-la al telèfon 971 007 940.
Registre d'empreses, activitats i establiments turístics Catàleg de dades obertes de turisme
El Consell s'estructura en departaments per tal de coordinar, organitzar i exercir les activitats i els serveis que ofereix a la ciutadania i als ajuntaments. Amb aquesta estructura s'aconsegueix l'especialització dels professionals que hi fan feina per tal de garantir la màxima eficàcia i eficiència en la gestió pública.
Cada departament està dirigit per un conseller executiu o una consellera executiva, que té al seu càrrec un equip directiu format per les persones titulars de les secretàries tècniques i de les direccions insulars, que, a la vegada, estan al capdavant de les diferents unitats administratives.