El Consell de Mallorca acull el primer campus de rugbi al Poliesportiu Sant Ferran
(23/06/2026)
- Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports
El vicepresident segon i conseller d’Esports, Pedro Bestard, ha destacat que «el Consell disposa d’una instal·lació privilegiada i renovada, on els infants poden gaudir d’aquesta i altres activitats durant l’estiu. El principal objectiu és el foment de la conciliació familiar i laboral durant les vacances»
Amb l’arribada de l’estiu, arriben els campus esportius dirigits a infants i joves. La Federació Balear de Rugbi llança una nova proposta de campus d’estiu per a infants i adolescents, que es durà a terme amb el suport del Consell de Mallorca a les instal·lacions del Poliesportiu Sant Ferran. El campus, que promou el rugbi i la piscina, tendrà lloc del 22 de juny al 3 de juliol, i avui s’ha inaugurat oficialment.
El Rugby Summer Camp es desenvolupa com una part de l’acord de col·laboració entre el Consell i la Federació per a la promoció de valors en edat escolar i d’aquest esport, que a Mallorca va agafant impuls en els darrers anys. Durant dues setmanes, infants i joves d’entre 9 i 13 anys gaudiran d’activitats relacionades amb aquest esport d’equip i contacte, de jocs i d’activitats aquàtiques.
El vicepresident segon i conseller de Medi Ambient, Medi Rural i Esports del Consell de Mallorca, Pedro Bestard, i el director insular d’Esports, Toni Prats, acompanyats del president de la Federació Balear de Rugby, Sebastián Laportilla, i del seu secretari, Aitor Gorrotxategi, han visitat avui el campus. Bestard ha destacat que «el Consell de Mallorca disposa d’una instal·lació privilegiada i renovada, on els infants poden gaudir d’aquesta i altres activitats durant l’estiu. El principal objectiu és el foment de la conciliació familiar i laboral durant les vacances».
A més, Bestard ha afegit que «l’acord amb la Federació Balear de Rugbi ha obert les portes a aquesta primera experiència a les instal·lacions del Consell, que pot ser un exemple per a altres modalitats». De fet, la institució cedeix amb prioritat el Poliesportiu Sant Ferran a federacions i associacions sense ànim de lucre, i l’ofereix en lloguer a altres entitats per a la pràctica esportiva regular.
La Federació Balear de Rugbi compta a Mallorca amb 584 llicències en edat escolar que pertanyen a 8 clubs. El Consell els dona suport amb les subvencions destinades a cobrir diferents despeses derivades de campionats i de la gestió esportiva. A més, la institució col·labora dins del programa «Jugam amb l’elit» amb dos clubs de rugbi mallorquins que es troben al màxim de la seva categoria: El Toro Rugby Club i Rugby Club Ponent, una gran novetat en els tallers que es desenvolupen en horari escolar.


