Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Totes les notícies

El Consell de Mallorca organitza la taula rodona «Dones i mitjans de comunicació» amb sis professionals del sector

El Consell de Mallorca organitza la taula rodona «Dones i mitjans de comunicació» amb sis professionals del sector

(05/03/2025)

  • Departament de Presidència

La institució insular impulsa el debat sobre la presència i el tractament de les dones als mitjans de comunicació

El Consell de Mallorca ha organitzat la taula rodona «Dones i mitjans de comunicació», un espai de reflexió i debat en el qual han participat professionals destacades del periodisme i la comunicació. L’acte, que ha tingut lloc al CaixaForum, s’emmarca dins la programació del Dia Internacional de la Dona que se celebra el 8 de març. 

Han participat en la taula rodona Ángeles Durán, presidenta de l’Associació de Periodistes de Balears; Elka Dimitrova, cap de redacció d’Onda Cero Illes Balears; Nekane Domblás, periodista d’Última Hora i professora associada del CESAG-Comillas; Marisa Goñi, directora de Diario de Mallorca, i Victòria Morell, directora i guionista audiovisual. Ha moderat la taula Maria Antònia Cantallops, responsable de comunicació de la fundació ASNIMO. 

Durant la seva intervenció, el conseller de Presidència, Antoni Fuster, ha assenyalat que «és indiscutible que la dona juga un paper determinant en tots els àmbits de la societat, però, al llarg de la història, aquest paper sovint no ha estat reconegut o s’ha invisibilitzat». Antoni Fuster ha explicat que, amb actes com aquest, «volem realçar les aportacions de les dones als mitjans de comunicació i generar una reflexió sobre com avançar cap a una societat més equitativa». 

La taula rodona ha servit per analitzar la realitat de la dona als mitjans de comunicació i s’han posat sobre la taula qüestions com la presència de les dones en els càrrecs de responsabilitat, els obstacles que poden existir per accedir-hi i la importància d’establir aliances per avançar en la igualtat. També s’ha abordat el tractament que es fa de les dones en les notícies. 

En la part final del debat, s’han exposat els reptes de futur, la sensibilització de les noves generacions de periodistes en temes d’igualtat i l’impacte que la intel·ligència artificial pot tenir en la comunicació, tant en positiu com en negatiu.