Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Totes les notícies

El Consell de Mallorca posa en servei un tram del segon cinturó de Palma entre Son Ferriol i la carretera vella d’Inca

El Consell de Mallorca posa en servei un tram del segon cinturó de Palma entre Son Ferriol i la carretera vella d’Inca

(15/05/2015)

Demà els vehicles ja podran circular pels quatre carrils al llarg de 3,5 quilòmetres de la carretera Ma-30

El Consell de Mallorca posarà en servei demà el tram III del desdoblament de la carretera Ma-30, entre Son Ferriol i la carretera vella d’Inca, actuació que inclou el nou enllaç amb el Pla de na Tesa. Així, una vegada acabades les obres, es posen en funcionament els quatre carrils (dos per a cada sentit) en un tram de 3.500 metres de la que serà la segona via de circumval·lació de Palma, que té com a objectiu descongestionar la via de cintura.

 

A principi de maig, el Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca va obrir al trànsit el pas superior que connecta les poblacions del Pla de na Tesa i de Son Ferriol, que substitueix l’antiga rotonda que unia ambdós nuclis urbans de Palma i de Marratxí.

 

El pont, de 45 metres, uneix dues petites rotondes laterals a la via, que distribueixen adequadament els moviments de connexió entre les dues carreteres. De les rotondes parteixen els ramals d’incorporació i de sortida al tronc de la via ràpida, que demà també s’obriran al trànsit.

 

Aquest tram també inclou un pas inferior que enllaça els sectors d’orient i de ponent de la finca del llegat Weyler, que l’associació Amadip-Esment explota actualment.

 

La nova via ràpida també disposa de carril bici en el traçat de la nova via, que connectarà amb el tram anterior i posterior, i que arriba fins l’entrada del nucli del Pla de na Tesa.

 

També s’han instal·lat pantalles acústiques per reduir l’impacte acústic del trànsit a les poblacions properes i s’han plantat nombroses espècies autòctones a rotondes, talusos laterals, illetes de terreny als enllaços, a la mitjana i als vials de servei.

 

Aquest tram ha tingut un cost final de 11.784.688 euros i ha estat executat per la UTE FFC Construcción, SA, i Amer e Hijos, SA.