Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Totes les notícies

El Consell presenta la nova identitat turística de Mallorca que neix de l’ADN de l’illa

El Consell presenta la nova identitat turística de Mallorca que neix de l’ADN de l’illa

(16/12/2024)

  • Departament de Turisme

  • El reconegut expert mundial en brànding, Andy Stalman, al costat de l'equip TOTEM Brànding, ha estat l'encarregat de dirigir el projecte després d'impulsar un cicle de 100 entrevistes i trobades amb una representació àmplia del teixit social i econòmic de Mallorca per a recollir les visions, preocupacions i aspiracions dels mallorquins sobre el futur del turisme a l’illa
  • La presentació ha tingut lloc a l'Auditorium de Palma i ha comptat amb la presència del president del Consell, Llorenç Galmés; el conseller de Turisme, Marcial Rodríguez, i la directora insular de Turisme, Susanna Sciacovelli

El Consell de Mallorca ha presentat aquest dilluns la seva nova identitat turística per a Mallorca des d'una estratègia polivalent i des de la gestió de ser no sols una destinació turística, sinó també i, per damunt de tot, la llar dels seus residents. El president del Consell Llorenç Galmés, el conseller de Turisme José Marcial Rodríguez, la directora de Turisme Susanna Sciacovelli i l'expert en brànding Andy Stalman, amb l'equip TOTEM Brànding, han estat els encarregats de presentar la nova estratègia, fruit d'un any d'anàlisi profunda i de cerca dels referents més íntims descoberts pels habitants de l'illa per a fer del turisme una activitat pròspera i responsable, respectant límits socials i mediambientals.

D'aquesta manera, Mallorca es posiciona com un model de futur en què l'autenticitat i la responsabilitat s'entrellacen per a crear una experiència que honra la seva rica herència cultural mentre abraça possibilitats noves. Per a això, l'illa llança una nova marca que fa valer el passat, alhora que construeix un futur esperançador, de convivència i responsable, redefinint la seva identitat. L'essència d'aquesta transformació radica a capturar la identitat en evolució de Mallorca. En combinar tradició i innovació, l'estratègia es basarà a oferir experiències als visitants que vulguin viure l'illa des del respecte i la cerca de vivències úniques com a residents temporals que són.

Amb la finalitat que el resultat de l'estratègia i de la marca siguin reflex dels objectius que es desitgen compartir, aquesta acció s'ha duit a terme a partir d'una escolta activa i de la comprensió, mitjançant la recopilació de narrativa compartida de respecte, col•laboració i orgull. TOTEM Brànding, adjudicatari del contracte de realització d'aquest treball, va dur a terme un cicle de prop de 100 entrevistes i trobades amb una representació àmplia del teixit social i econòmic de l'illa en les quals es varen recollir les visions, preocupacions i aspiracions dels mallorquins sobre el futur del turisme a la seva illa. En cadascuna d'aquestes trobades es va parlar de turisme responsable i de convivència, així com de la importància de mantenir l'essència de l'illa per a continuar sent una destinació única, de referència internacional, alhora que un bon lloc per a desenvolupar el projecte de vida.

Autenticitat, la nova consigna

Arran d'aquestes accions s'ha desenvolupat tota una estratègia de brànding que abasta totes i cadascuna de les accions que es duen a terme dins de l'àrea de Turisme i de la Fundació Mallorca Turisme (FMT) del Consell de Mallorca, i que tenen per finalitat promoure la convivència social i mediambiental en un marc de desenvolupament sostenible. Considerant que avui viatjar es percep com una prioritat creixent, Mallorca aposta per un turisme responsable que respecti el seu entorn natural i social.

A més, s'ha creat una marca nova en la qual s'aglutinen alguns dels elements més diferenciadors de l'illa, com són els seus colors i tonalitats. La tradició i l'artesania s'integren també com a elements configuradors de la nova imatge de la marca, inspirant els dibuixos de l’ikat o teles de llengües de Mallorca.

D'altra banda, s'han establert dos eslògans principals: l’adreçat als residents a l'illa, per als quals Mallorca és “Ca nostra”, i als residents temporals o visitants, per als quals ens presentam com “L'illa del demà”, deixant patent que esperam el seu respecte i amor per la terra que visitaran, igual que si fos casa seva. 

L'objectiu de l'estratègia de brànding que aquest dilluns s'ha presentat és tenir un referent que reculli de manera ordenada alguns dels aspectes fonamentals per a continuar promovent i regenerant les qualitats que fan de Mallorca un lloc meravellós per a viure i per a visitar. A això se suma el compromís de promoure un model turístic en equilibri amb la naturalesa i la comunitat, garantint que el turisme continuï sent una indústria capaç de mantenir els entorns mediambiental, social i cultural, alhora que aporti prosperitat per a generacions futures. És una nova manifestació del que marca el Pledge, Compromís per un Turisme Responsable.

El president del Consell, Llorenç Galmés, ha assegurat durant la presentació que «és un orgull per a nosaltres que el turisme sigui el motor econòmic principal de l’illa. Però si volem continuar sent líders i pioners, hem d’apostar per una estratègia nova basada en les persones i en el turisme responsable i respectuós amb el medi ambient i la comunitat local». Galmés ha destacat que «amb la nova marca Mallorca que avui presentam, volem reposicionar l’illa, no per atreure més turistes, sinó per projectar-nos al futur de forma responsable, conscient i sostenible sense perdre rellevància i lideratge. Perquè en aquesta etapa nova, el Consell de Mallorca tenim molt clar la nostra aposta per créixer en valor i no en quantitat». El president de la institució insular ha afirmat que «des d’ara, Mallorca disposa d’una identitat pròpia, però la presentació d’avui va molt més enllà d’un canvi de logotip. És un canvi de mirada estratègic amb el qual volem potenciar i enfortir tots aquells valors que fan de Mallorca una terra única i redefinir el nostre model turístic cap a un enfocament més responsable i equilibrat».

La nova marca de Mallorca es construeix sobre valors sòlids que reflecteixen la seva essència:

  • Autenticitat: una celebració de la seva herència mediterrània i l'hospitalitat de la seva gent.
  • Respecte per la naturalesa: protecció del seu paisatge únic, des de platges paradisíaques fins a muntanyes imponents.
  • Valoració cultural: preservació del seu ric llegat històric i cultural.
  • Gastronomia: una cuina diversa que fusiona tradicions i modernitat.
  • Sostenibilitat: iniciatives per a protegir el medi ambient i fomentar un turisme responsable.
  • Innovació: suport a l'emprenedoria i la tecnologia com a motors de desenvolupament en sectors clau.

En resum, Mallorca es projecta com una destinació purament experiencial, no sols per a visitar, sinó un lloc per a pertànyer. L'hospitalitat es concep com una invitació a formar part de la seva història i, viceversa, Mallorca convida a convertir-se en part intrínseca de qui la gaudeix. Per a això, l'illa es posiciona com una destinació on l'artesania es troba amb la tecnologia, i on la humanitat es connecta amb si mateixa i amb el seu entorn.

En el cor d'aquesta iniciativa hi ha la creació d'un futur en el qual les històries, connexions i llegats perdurin durant generacions. Mallorca s'erigeix com una destinació única i inoblidable, on el que és inesperat i el que és més autèntic s'uneixen per a formar una història tan rica i bella com la mateixa illa.