El Consell de Mallorca inaugura l’exposició “La carta nàutica de Pere Rossell, 1447. El món dibuixat per navegar” al Museu de Mallorca
El Consell de Mallorca inaugura l’exposició “La carta nàutica de Pere Rossell, 1447. El món dibuixat per navegar” al Museu de Mallorca
Departament de Cultura i Patrimoni
El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, i la vicepresidenta i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, inauguren al Museu de Mallorca l’exposició “La carta nàutica de Pere Rossell, 1447. El món dibuixat per navegar”, una mostra monogràfica dedicada a la carta portolana del cartògraf mallorquí. Es tracta d’una peça excepcional de 1447, considerada una de les joies de l’Escola Cartogràfica de Mallorca.
La carta, adquirida enguany pel Consell de Mallorca a Sotheby’s Londres, es presenta demà al públic en una exposició que posa en valor la seva rellevància històrica i patrimonial i que es podrà visitar fins al 13 de setembre.
L’acte comptarà amb les intervencions de les comissàries, Maria Gràcia Salvà, directora del Museu de Mallorca i Silvia Núñez , tècnica del museu i de l’historiador Antoni Ginard, que oferirà una contextualització de la figura de Pere Rossell i del paper de la cartografia mallorquina medieval. La inauguració conclourà amb una visita a l’exposició.
