NOTA INFORMATIVA
Els apartats d'obres en execució i obres finalitzades estan en procés de completar-se.
El Consell de Mallorca s’encarrega de planificar i d’executar obres de construcció, d’ampliació i de manteniment de carreteres i camins públics, i també d’administrar i de gestionar els que són de titularitat de la institució insular.
L’objectiu és que la ciutadania pugui disposar d’unes infraestructures adequades a la normativa vigent. El Consell treballa per crear una xarxa viària de qualitat, fent esment a la conservació i a la millora de la seguretat.
Mallorca està formada per 205 carreteres,que sumen un total de 1.578,28 km. La majoria d’aquestes carreteres són convencionals, 201, i sumen un total de 1.484 km. A més, disposam de 4 vies d’alta capacitat,amb 94,6 km que reforcen la comunicació de l’illa.
Una de les funcions de la institució és la de conservació i manteniment de carreteres. Per aconseguir uns resultats més òptims i eficients, les àrees d’actuació a l’illa es divideixen en sis àrees temàtiques: la xarxa de carreteres secundàries; la conservació i el manteniment de la xarxa d’alta capacitat; la senyalització horitzontal; l’enllumenat públic; el manteniment del túnel de Sóller i de sa Mola i el manteniment i la conservació del túnel de Son Vic i els centres de control, els panells informatius, les càmeres de seguretat i els semàfors.
El Consell instal•la al Port de Valldemossa la segona estació mòbil d’aforament de vehicles de l’illa
El Consell instal•la al Port de Valldemossa la segona estació mòbil d’aforament de vehicles de l’illa
(03/08/2020)
- Departament de Mobilitat i Infraestructures / Comunicació i Premsa
És un dispositiu igual que el que es va presentar fa dues setmanes a cala Deià. Dues proves pilot emmarcades dins el projecte Smart Island que preveu disposar altres tres equipacions més a diferents indrets de l’illa.
El Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca ha instal•lat al Port de Valldemossa la segona estació mòbil per controlar la capacitat de vehicles que permet donar informació en temps real de l’ocupació de vehicles a la zona. El projecte està inclòs dins la plataforma Smart Island, finançada al 100 % per Red.es mitjançant els fons FEDER.
El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, el batle de Valldemossa, Nadal Torres, la primera tinenta de batle de Deià, Tamara Sauerschell Payeras, el Director Insular de Modernització, Pedro Carreño i el Director Insular de Mobilitat, Gonzalo Llamas, han assistit a la presentació del dispositiu, que és exactament igual al que es va col•locar fa dues setmanes a l’accés a cala Deià. Els dos sistemes es troben encara en fase de proves i, un pic superada aquesta primera etapa, permetran una gestió més eficient del trànsit en benefici tant dels residents com dels turistes.
Aquestes estacions estan dissenyades per a carreteres que tenen un accés difícil o aparcament escàs. Compten, a través d’un sistema radar integrat, el nombre de vehicles que passen per un punt concret i també l’ocupació per trànsit rodat de la zona. Una informació que es trasllada directament als conductors a través de panells mòbils amb missatges variables.
El conseller Iván Sevillano ha assenyalat que «és un sistema fet a la mida de les necessitats de l’illa. Servirà per evitar una afluència massiva de vehicles en aquestes vies i preveure congestions a molts altres indrets de Mallorca que són paratges protegits i estam en l’obligació de preservar».
A banda de monitoritzar la informació en temps real i de donar informació de la situació del trànsit, aquests dispositius ofereixen la possibilitat d’enviar, de manera automàtica (per via GSM o GPRS), les dades que registren a un centre de control. «Aquestes estacions ens permetran conèixer en cada moment l’estat del trànsit d’un lloc determinat. Una informació que fins i tot podria arribar a qualsevol ciutadà o ciutadana a través d’una aplicació informàtica. Evitarà embussos i desplaçaments innecessaris», ha afegit Sevillano.
A part de les estacions instal•lades a Deià i Valldemossa a final de setembre es disposarà de tres sistemes més de control d’aforament. La seva ubicació variarà al llarg de l’any segons les necessitats.