Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Carreteres

NOTA INFORMATIVA

Els apartats d'obres en execució i obres finalitzades estan en procés de completar-se.   

El Consell de Mallorca s’encarrega de planificar i d’executar obres de construcció, d’ampliació i de manteniment de carreteres i camins públics, i també d’administrar i de gestionar els que són de titularitat de la institució insular. 

L’objectiu és que la ciutadania pugui disposar d’unes infraestructures adequades a la normativa vigent. El Consell treballa per crear una xarxa viària de qualitat, fent esment a la conservació i a la millora de la seguretat

Mallorca està formada per 205 carreteres,que sumen un total de 1.578,28 km. La majoria d’aquestes carreteres són convencionals, 201, i sumen un total de 1.484 km. A més, disposam de 4 vies d’alta capacitat,amb 94,6 km que reforcen la comunicació de l’illa.

Una de les funcions de la institució és la de conservació i manteniment de carreteres. Per aconseguir uns resultats més òptims i eficients, les àrees d’actuació a l’illa es divideixen en sis àrees temàtiques: la xarxa de carreteres secundàries; la conservació i el manteniment de la xarxa d’alta capacitat; la senyalització horitzontal;  l’enllumenat públic; el manteniment del túnel de Sóller i de sa Mola i el manteniment i la conservació del túnel de Son Vic i els centres de control, els panells informatius, les càmeres de seguretat i els semàfors. 

Obres en execució

Obres finalitzades

Mobilitat i Infraestructures anuncia la finalització de les obres del vial cívic i el carril bici del Camí Salard

Mobilitat i Infraestructures anuncia la finalització de les obres del vial cívic i el carril bici del Camí Salard

(26/06/2023)

  • Departament Mobilitat i Infraestructures / Comunicació i Premsa

La intervenció ha consistit en la construcció d'un nou vial cívic i un carril bici, tots dos segregats, per connectar a peu o en bicicleta la carretera del barri del Rafal Nou amb la rotonda del camí Vell de Sineu.

Iván Sevillano, conseller en funcions de Mobilitat i Infraestructures: «Cal recordar que aquesta obra era una reivindicació històrica dels veïns i veïnes de la zona»

El departament de Mobilitat i Infraestructures ha anunciat avui la finalització de les obres del Camí Salard, una intervenció que ha tingut com a objectiu la connexió a peu i en bicicleta mitjançant un nou vial cívic i carril bici tots, dos segregats de la carretera, el barri del Rafal Nou amb la rotonda del camí Vell de Sineu (Ma-3011).

El conseller de Mobilitat i Infraestructures en funcions, Iván Sevillano, ha volgut recordar que «aquesta obra era una reivindicació històrica dels veïns i veïnes de la zona. A principis de legislatura ens varen comprometre a executar aquesta important intervenció que fa molt d’anys la gent demanava als diferents representants polítics amb poc èxit. Per això és un vertader plaer que, no tan sols es varen sentir, sinó que hem atès a totes les seves peticions i hem complit amb la paraula donada. Es tracta d’una obra imprescindible per afavorir la mobilitat sostenible i embellir un carril que històricament havia estat oblidat; necessitava mà de metge i la hi hem donada. I és un orgull haver pogut concloure la legislatura amb aquesta obra feta».

Al detall, s’han dut a terme una sèrie d’actuacions als voltants del camí Salard per millorar-ne el flux de vehicles i reduir-ne, al màxim, l’impacte mediambiental. S’ha rectificat el radi de sortida de les rotondes del Rafal Nou i la del camí Vell de Sineu, per millorar-ne el trànsit dels carrils interiors, molt saturats en hora punta. A més, a la glorieta sud s’ha creat un carril específic d’accés directe al camí Salard des de la Ma-3011, per millorar-ne la connexió i per descongestionar-la. I també s’hi han plantat 68 arbres, tots de l'espècie morera sense fruit, per a evitar que les voreres s'embrutin i a causa de la seva adequació a l'entorn, i la seva baixa demanda hídrica. Estan disposats de manera alineada amb el traçat de la nova vorera.

Pel que fa al nou enllumenat, s’ha instal·lat i s’ha adequat tenint en compte paràmetres de seguretat viària i atenen a les necessitats dels vianants. Cal recordar que abans d’aquesta intervenció, només hi estava il·luminat un tram petit del camí Salard, per això s’han instal·lat més de 40 fanals. «Volien crear una zona per passejar i fer esport completament segur, i la il·luminació era imprescindible per això, perquè es tractava d’un entorn massa fosc; la qual cosa ja hem solucionat», ha explicat Iván Sevillano.
​​​​També s’ha instal·lat una xarxa de pluvials i drenatge, que garanteixen una captació, recollida i canalització subterrània eficaç de l'escolament de l'aigua superficial i evita que s'acumuli al llarg de la vorera.

El pressupost de la intervenció ha estat de 846,216,91 euros i la durada de les obres ha estat de 9 meses.

 

Tràmits i procediments relacionats

Consulta domini públic viari

Notes de servei - actuacions ubicades en sòl rústic, urbà i urbanitzable