Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Carreteres

NOTA INFORMATIVA

Els apartats d'obres en execució i obres finalitzades estan en procés de completar-se.   

El Consell de Mallorca s’encarrega de planificar i d’executar obres de construcció, d’ampliació i de manteniment de carreteres i camins públics, i també d’administrar i de gestionar els que són de titularitat de la institució insular. 

L’objectiu és que la ciutadania pugui disposar d’unes infraestructures adequades a la normativa vigent. El Consell treballa per crear una xarxa viària de qualitat, fent esment a la conservació i a la millora de la seguretat

Mallorca està formada per 205 carreteres,que sumen un total de 1.578,28 km. La majoria d’aquestes carreteres són convencionals, 201, i sumen un total de 1.484 km. A més, disposam de 4 vies d’alta capacitat,amb 94,6 km que reforcen la comunicació de l’illa.

Una de les funcions de la institució és la de conservació i manteniment de carreteres. Per aconseguir uns resultats més òptims i eficients, les àrees d’actuació a l’illa es divideixen en sis àrees temàtiques: la xarxa de carreteres secundàries; la conservació i el manteniment de la xarxa d’alta capacitat; la senyalització horitzontal;  l’enllumenat públic; el manteniment del túnel de Sóller i de sa Mola i el manteniment i la conservació del túnel de Son Vic i els centres de control, els panells informatius, les càmeres de seguretat i els semàfors. 

Obres en execució

Obres finalitzades

Mobilitat i Infraestructures finalitza les obres d'execució de la rotonda d'accés a Raixa

Mobilitat i Infraestructures finalitza les obres d'execució de la rotonda d'accés a Raixa

(25/07/2022)

  • Departament de Mobilitat i Infraestructures

La nova rotonda facilitarà el trànsit, el farà més segur i aportarà diversitat mediambiental a la zona, amb les noves estructures per a pol·linitzadors

Mobilitat i Infraestructures finalitza les obres d’execució de la rotonda d’accés a Raixa. La rotonda facilitarà el trànsit, el farà més segur i aportarà, per les seves característiques singulars, diversitat i major riquesa mediambiental a la zona, amb les noves estructures per a pol·linitzadors. 

Al final d’obra hi han assistit la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, el batle de Bunyola, Andreu Bujosa, i Daniel Gallego, gerent del Jardí Botànic de Sóller.


La presidenta Cladera ha apuntat que se sent satisfeta «de poder enllestir una altra intervenció que dona resposta a una necessitat dels veïnats i conductors i, sobretot, perquè guanyam un espai més en seguretat; s’elimina una intersecció perillosa que era un punt negre en la nostra xarxa viària, d’una manera amable amb l’entorn». «És una mostra d’allò que volem incorporar en les intervencions en les nostres vies; més seguretat, més opcions per al transport públic i mesures respectuoses mediambientalment» ha conclòs.

El conseller Sevillano ha ressaltat que «finalitzar aquesta obra és molt important per al nostre departament, perquè evidencia, una altra vegada, la nova direcció de carreteres, que deixa de banda els megaprojectes del PP i de consum de territori, alhora que milloram la seguretat de la xarxa secundària, en aquest cas, eliminant una intersecció perillosa. També afavorim l’ús del transport públic, a través de la construcció de noves aturades, a més d’un pas de vianants, que aportarà seguretat per a les persones que vulguin creuar». El conseller Sevillano ha afegit que «vull recalcar que, com a novetat i mitjançant aquesta intervenció, hem inclòs un projecte de l’IMEDEA i del Jardí Botànic de Sóller per afavorir la preservació i la proliferació dels insectes pol·linitzadors en l’entorn, la presència dels quals ha minvat en els darrers anys de manera dràstica, amb el perjudici mediambiental que això suposa. Gràcies a aquesta actuació, des de carreteres, posam el nostre granet d’arena per pal·liar i revertir aquesta situació de declivi mediambiental».

Segons informa el Departament de Mobilitat i Infraestructures, la rotonda projectada remodela la intersecció que hi ha a la carretera Ma-11 i al camí de Calbet i transforma una intersecció en forma de T amb carril central d’emmagatzematge i espera, en una rotonda completa, per la qual cosa s’eliminen tots els girs a l’esquerra que, ara per ara, suposaven un punt de perill. La nova rotonda comptarà amb dos carrils de circulació. S’hi han disposat dues noves parades d’autobusos, situades a cada costat de l’Ma-11, i voreres de 2,00 metres d’amplada per millorar la seguretat i la comoditat dels usuaris. La calçada d’accés a Raixa també s’ha redissenyat, conformant un accés nou, més segur, a la finca pública, situat aproximadament a 30 metres de la rotonda. D’aquesta manera es permet que dos vehicles llargs es puguin creuar en l’accés a Raixa sense interferir en el trànsit de la rotonda.

El conseller Iván Sevillano ha explicat que «a més d’això, estam orgullosos perquè hem pogut desenvolupar, per primera vegada, des de carreteres un projecte en col·laboració amb el Grup d’Ecologia Terrestre de l’IMEDEA i el Jardí Botànic de Sóller, per generar biodiversitat a la zona i potenciar la diversitat de pol·linitzadors». El conseller també ha explicat que el projecte s’ha duit a terme mitjançant actuacions d’enjardinament especial (espirals de plantes aromàtiques), així com els anomenats «hotels d’insectes», estructures construïdes en fusta que s’emplenen amb canyes i altres elements naturals de diferents grandàries, perquè hi puguin niar. D’aquesta manera es millora, segons l’IMEDEA i el Jardí Botànic de Sóller, la capacitat pol·linitzadora de l’entorn. A això s’hi afegeixen les espirals amb composicions de plantes aromàtiques per facilitar la reproducció i potenciar la pol·linització.

El pressupost d’aquesta infraestructura ha estat de 798.600 euros i el termini d’execució ha estat el previst, sis mesos. Les obres s’han aconseguit dur a terme sense afectar el trànsit en cap moment.
 

Vídeos

rotonda

Tràmits i procediments relacionats

Consulta domini públic viari

Notes de servei - actuacions ubicades en sòl rústic, urbà i urbanitzable